וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "פעולת הכוחות מנעה חטיפת חיילים"

יהושע בריינר וניר יהב

19.4.2008 / 20:31

שר הביטחון והרמטכ"ל ביקרו באזור כרם שלום ושיבחו תיפקוד הכוחות בניסיון הפיגוע, בו נפצעו היום 13 חיילי צה"ל. אלוף פיקוד הדרום: "לא ראינו פעולה כזו מאז ההתנתקות"

דובר צה"ל

(וידאו: דו"צ)

שר הביטחון אהוד ברק ערך אתמול (שבת), ערב חג הפסח, ביקור בגיזרת החטיבה הדרומית בעזה, שבגזרתה נערך הבוקר ניסיון הפיגוע במעבר כרם שלום, בו נפצעו 13 חיילי צה"ל. שר הביטחון, שאליו התלווה הרמטכ"ל גבי אשכנזי, שיבח את הכוחות על פעולתם שמנעה חטיפת חיילים. ברק חגג את ליל הסדר בבסיס צה"ל באיו"ש.

גם אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט הגיב אתמול על התקרית בכרם שלום. לדבריו, "הפיגוע הבוקר במעבר כרם שלום זו מתקפה שכמוה לא נראתה מאז ההתנתקות מחבל עזה. מדובר בפעולה עם תזמון שנעשתה לכל אורך הגזרה, תוך ניסיון להרג המוני, חטיפה של חיילים והוצאתם מחוץ לשטח ישראל על ידי נגמ"שים, השבתת השמחה של החג והטלת צל על חגיגות ה-60 למדינה".

הוא סיפר, כי "שני ג'יפים מוסווים ככלי רכב של צה"ל ומשוריין פלסטיני נוסף, הגיעו בתנאי ערפל קשים ונעו לעבר המחסום בכרם שלום. החמושים פרצו בעזרת המשוריין את השער הפלסטיני ופוצצו רכב אחד ליד עמדה של צה"ל. כמו כן, רכב נוסף נע לעבר מחסום המאויש על ידי גדוד הסיור הבדואי. במקביל היה נסיון נוסף של משוריין להתקרב לעבר מעבר כיסופים והוא הושמד. בסך הכל לפחות ארבעה חמושים פלסטינים נהרגו במתקפה".

"פיגועים נוספים בשעות הקרובות"

"חמאס מנצל את ההומניות של המדינה המעבירה מצרכים חיוניים לרצועה ותוקף את המעברים. זו המתקפה השנייה ביומיים על כרם שלום, זאת בנוסף לירי על הכיסופים והפיגוע בנחל עוז בשבוע שעבר, בו נהרגו שני ישראלים. חמאס עושה שימוש ציני במה שמיועד לסייע לאלפים הנזקקים לסיוע הומניטרי מישראל", ציין גלנט. לדבריו, "אני מקווה שהתושבים בעוטף עזה מודעים למאמצים הכבירים שצה"ל עושה בכדי להבטיח חג פסח שקט. המקרה הבוקר מעיד על הניסיון של חמאס לפגוע בישראל ערב ליל הסדר".

דובר הזרוע הצבאית של חמאס איים כי ארגונו יבצע פיגועים נוספים בימים ובשעות הקרובות. הדובר, אבו עוביידה, הודיע לאחר הפיגוע במעבר כרם שלום בו נפצעו הבוקר 13 חיילי צה"ל, כי בקרוב יישבר המצור מעל רצועת עזה. "חמאס לא יהיה בעמדת התגוננות אלא בעמדת התקפה".

בחמאס קראו לציבור הפלסטיני לצאת להפגין מול מעבר ארז שבצפון רצועת עזה בקריאה להסיר את המצור מעל עזה. "על ישראל לצפות לפיגועים רבים מסוג זה שיבואו בקרוב", הבהיר בכיר הארגון איימן טה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully