וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב ביטל עסקת הטיעון: איאבק על חפותי

פנחס וולף

8.4.2008 / 15:10

הנשיא לשעבר חזר בו מעסקת הטיעון, במסגרתה הואשם בהטרדה מינית וביצוע מעשים מגונים בשתי עובדות. הפרקליטות: "נחליט בקרוב על הגשת כתב אישום"

תאגיד כאן

(צילום: ערוץ 1, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

פרקליטיו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב הודיעו היום (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים כי הוא חוזר בו מעסקת הטיעון שחתמה עמו פרקליטות מחוז ירושלים. קצב הגיע לדיון בלוויית אשתו גילה, ואת פניהם קיבלו עשרות מפגינים מארגוני הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ונציגים מכל כלי התקשורת.

קצב התייצב בבית המשפט באיחור של חצי שעה והודיע בדיון כי הוא מעוניין לבטל את עסקת הטיעון. לדבריו, "אני רוצה להיאבק על חפותי. אני רוצה לשים סוף לרדיפה, להיאבק כדי שהאמת תצא לאור. אני בוחר בדרך הקשה, ואני יודע מה המשמעויות. זה לא קשור לכך שבית המשפט לא החליט האם למסור את חומר החקירה. זו החלטה שגמלה בלבי לאורך זמן, ובשלה היום. הודעתי על כך לפרקליטות ב-13:00 והם הודיעו על כך ליועץ המשפטי, מני מזוז ב-13:30".

נציגת הפרלקיטות מסרה בתגובה כי "צר לנו על ההתנהגות וההתנהלות ההפכפכה של ההגנה. אנו חוזרים היום לאותה נקודה בה היינו ערב החתימה על עסקת הטיעון. בימים הקרובים נחליט על הגשת כתב אישום בפרשה".

כזכור, על פי עסקת הטיעון עם הפרקליטות המדינה, קצב הואשם בהטרדה מינית ובמעשה מגונה בשתי נשים שעבדו תחתיו. במסגרת עסקת הטיעון אמור היה להיגזר על קצב עונש מאסר על תנאי וקנס כספי.

כעת יאלצו בפרקליטות לגבש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר. לפי כתב האישום המקורי, ממנו נסוגה בסופו של דבר הפרקליטות קצב אמור היה לעמוד לדין באשמת עבירות חמורות ביותר. בעקבות ההחלטה לסכם עם פרקליטיו על עסקת טיעון נמתחה ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז.

משפט קצב החל לאחר שאתמול דחה בית המשפט את בקשת סניגוריו לדחות שוב את הדיון בעניינו, והורה לקיים את הדיון במועדו.

פרסום ראשון: 13:58. פרסום אחרון: 14:40

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully