וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק הציג לרייס שורת מחוות לפלסטינים

ספי קרופסקי

30.3.2008 / 14:26

שר הביטחון נפגש עם שרת החוץ המבקרת ועם ראש הממשלה הפלסטיני בירושלים. רייס: "דיברנו על החשיבות בשיפור תנאי המחיה של הפלסטינים"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס נועדה היום (ראשון) בירושלים עם שר הביטחון אהוד ברק ועם ראש הממשלה הפלסטיני סאלם פיאד, וביציאתה אמרה, כי "היתה לנו פגישה מאוד טובה". רייס לא התייחסה להחלטות כלשהן שהתקבלו בפגישה, אולם הוסיפה כי "דיברנו על החשיבות בשיפור תנאי המחיה של הפלסטינים בשטח".

במהלך הפגישה הציג ברק לשרת החוץ המבקרת בישראל חוברת ובה מצוינות שורת ההקלות הביטחוניות המתוכננות באזור יהודה ושומרון. בין אלו: הורדת מחסומים, העברת 25 שריוניות לכוחות הביטחון הפלסטיני, מתן הקלות לבכירים פלסטינים במעברים, העברת השליטה בג'נין לפלסטינים, בניית שכונה חדשה ליד רמאללה ושורת פרויקטים כלכליים לרווחת האוכלוסייה המקומית.

רייס פתחה את יומה השני בישראל בפגישה עם שרת החוץ ציפי לבני. בפתח הפגישה אמרה רייס כי "שני העמים, הישראלים והפלסטינים, רוצים לסיים את הקונפליקט ותפקידה של ארצות הברית לסייע ככל שניתן". בתקופה האחרונה נשמעה ביקורת חריפה מוושינגטון כלפי שני הצדדים, שאינם עושים די לפעול בשטח לקידום השיחות. בהקשר זה אמרה רייס כי "צריך לאפשר לחברה הפלסטינית להתפתח בתחומים של ביטחון, כלכלה ואיכות חיים".

ביקורת קשה על ההנהגות

שרת החוץ לבני התייחסה בדבריה לחוק פינוי-פיצוי שבמסגרתו יפונו המתנחלים ביהודה ושומרון בתמורה למענק ממשלתי. "יש לטפל בחוק הזה בהקדם", הדגישה לבני, אולם הוסיפה כי "אני חושבת שזה עדיין מוקדם מדי – צריך לעשות את זה בהמשך התהליך כאשר הגבולות יוגדרו".

רייס הגיעה אמש לסדרת פגישות מדיניות בישראל וברשות הפלסטינית במטרה לקדם את המשא ומתן בין הצדדים. שרת החוץ של ארצות הברית, שביקרה באזור רק לפני שלושה שבועות, צפויה להשמיע ביקורת קשה בשיחותיה עם ההנהגות הישראלית והפלסטינית, בשל אי יישום התחייבויות הצדדים כחלק ממפת הדרכים.

בהמשך היום צפויה רייס לקיים פגישה עם יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מחר תפגש רייס עם ראש הממשלה אהוד אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully