וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסאוא: "להעניש הרב שקרא לנקום בערבים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.3.2008 / 13:44

ארגון מוסאוא הודיע כי יפנה ליועמ"ש בדרישה להעניש את הרב שמואל אליהו, שאמר: "יש להכאיב לערבים עד שישתטחו על הארץ"

לאור קריאתו של רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, לבצע "נקמה איומה בערבים" בתגובה על הפיגוע בישיבת "מרכז הרב" לפני כשבועיים, הודיע מרכז "מוסאוא" לזכויות האזרחים הערבים בישראל כי יפנה ליועץ המשפטי של הממשלה מני מזוז וידרוש שהרב יוענש במלוא חומרת הדין.

בראיון לעלון "ארץ ישראל שלנו" אמר הרב אליהו: "צריך לקרוא לילד בשמו: 'נקמה, נקמה, נקמה. אסור לשכוח. צריך לעשות נקמה איומה על הפיגוע בישיבת מרכז הרב'. הרב הדגיש כי פעולת הנקמה צריכה להיעשות על ידי המדינה והצבא. "אני לא מדבר על אנשים פרטיים. אני מדבר על המדינה. היא צריכה להכאיב להם (לערבים) עד שיצעקו 'די', שישתטחו על הארץ ויצעקו 'הצילו'. לא בשביל סיפוק יצר הנקמה, אלא בשביל ההרתעה".

מדבריו של הרב אליהו עולה כי הוא צפה שדבריו יעוררו עליו מבקרים רבים. "אני כבר רואה את כל יפי הנפש מצקצקים בלשונם, נעים בלי נחת על כסאם, מעווים את פניהם למראה 'הנמיכות' הזו ומתחילים עם הסיסמאות שלהם. 'ברברי', 'לא מוסרי', 'רב מסית' ושאר המילים הגסות השגורות תדיר על לשונם. אל תתחשבו בהם. לפי דרכם לא תהיה פה מדינה בעוד שלושים שנה. אנחנו צריכים לחיות עם אלה שמבינים היטב את שפת הנקמה".

לגדוע את תופעות הגזענות

זו אינה הפעם הראשונה שרב העיר צפת משתלח בערבים. ב-2005 הודיע מזוז למרכז "מוסאוא" כי החליט להורות למשטרה לפתוח בחקירה נגד הרב אליהו, וזאת בעקבות פניית המרכז בשל הסתה לגזענות. במהלך ראיון לתכנית "הכל דיבורים" ב-2004 אמר: "אני עדיין קורא לא להשכיר דירות לערבים, לא למכור דירות לערבים. זה גם, אגב, איסור הלכתי, אסור למכור דירה לערבים, אסור להשכיר דירה לערבים".

הפרקליטות החליטה להגיש כתב האישום נגד הרב, ב-1.2.2006 לבית משפט השלום בנצרת בגין התבטאויות רבות נגד ערבים בראיונות שונים לכלי תקשורת. אולם, פרקליטות המדינה החליטה, בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה לבטל את האישומים נגדו בשלושה מקרים של הסתה גזענית, בתמורה לכך שיקרא לנהוג בכבוד בערבים בעיתונים ובאינטרנט.

"היועץ המשפטי מפעיל את החוקים נגד גזענות והסתה באופן סלקטיבי", טוענים ב'מוסאוא'. "כאשר מוגשת אליו תלונה על אירועי הסתה גזעניים הוא מגונן על חופש הביטוי של המסיתים היהודים ולעומת זאת מגיש כתב אישום נגד השייח' ראאד סלאח. קריאות לענות ולנקום בערבים הם הסתה לגזענות ואלימות ואנו מצפים שהמערכת המשפטית תפעל לגדוע את התופעות שמובילות לאלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully