וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "ההרג בבית לחם - נפשע"

ניר יהב, שולמית אביצור ויהושע בריינר

12.3.2008 / 23:00

יו"ר הרשות הפלסטינית גינה את חיסול 4 פעילי הג'יהאד האיסלמי בבית לחם. חמאס: "לאור הפשע, אין מקום לדבר על הפסקת אש"

(צילום וידאו: רויטרס, עריכה: נעם ורטהיים)

כוחות צה"ל הרגו הערב (רביעי) ארבעה מבוקשים בכירים בבית לחם. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מספר מסתערבים נסעו במכונית אזרחית, ופתחו באש לעבר קבוצת המבוקשים במסעדה בעיר. מהירי נהרגו מוחמד שחאדה, אחמד אל-בלבול, עיסא מרזוק ועימאד אל-כאמל. מקורות בעיר מסרו כי שלושה מההרוגים הם בכירים בג'יהאד האיסלמי וההרוג הנוסף פעיל בגדודי חללי אל אקצא.

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את החיסול. בהודעה מטעם לשכתו של אבו מאזן נמסר כי "הפעולה הנפשעת הזו מתבצעת בזמן ההכנות לפתיחת המשא ומתן בנוכחות הגנרל האמריקאי וויליאם פרייזר. בכך מוכיחה ישראל כי היא אינה רואה תועלת במשא ומתן".

"בנוסף, מאיימת פעולת צה"ל בבית לחם להציב מכשולים לתוכניות הביטחונית של הרשות הפלסטינית שהובילו להישגים בשכם", נמסר בהודעה. גם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד גינה את פעולת צה"ל בבית לחם.

בתגובה לחיסול הארבעה, הצהיר הג'יהאד האיסלמי כי "הדבר מוכיח שישראל אינה מעוניינת בהפסקת אש". בהודעת הארגון על החיסול נכתב כי "דם השהידים הוא הדלק שמניע אותנו בדרכנו לירושלים. התגובה לשפיכת הדם הטהור תהיה בעומק הישות הציונית". בכיר הארגון נאפז עזאם מסר כי "המדיניות הציונית פועלת בדרך של הולכת שולל ותכסיסים, וחיסול ארבעת פעילי הארגון מוכיחה כי ישראל אינה מעוניינת בהודנה או ביציבות באזור".

גם בחמאס הבהירו כי אין מקום להפסקת אש לאור פעולת צה"ל בבית לחם. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי מסר כי "אין מקום לדבר על הפסקת אש בזמן שהכיבוש הציוני ממשיך לבצע את פשעיו". ממשלת חמאס המודחת מסרה כי "הפשע מהווה מסר לכל מי שמנסה להצדיק את ישראל". גם בזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, הודיעו כי "הפסקת האש עפה לה ברוח בעקבות פעולת צה"ל".

"מבוקשים עם דם על הידיים"

מצה"ל נמסר כי כוחות הביטחון מנסים כבר שמונה שנים לתפוס את המבוקשים שנהרגו. "זוהי חוליה שהיתה אחראית לפיגועי התאבדות בירושלים בין השנים 2002-2000, בהם נהרגו עשרות אנשים. יש להם הרבה דם על הידיים", אמר גורם ביטחוני.

"בין היתר היתה החוליה אחראית לפיגוע בנובמבר 2000, בו נהרגו שני אנשים בהתפוצצות מכונית תופת ברחוב השומרון בבירה, התפוצצות מכונית תופת במרץ 2001 בשכונת תלפיות, בה נפצעו חמישה בני אדם, פיגוע התאבדות בדצמבר 2001 במלון הילטון ירושלים, בו נפצעו ששה, ופיגוע ההתאבדות בדצמבר 2002 בגבעה הגרפתית, בו נפצעו 31 אנשים". הגורם הוסיף כי "מדובר בפעולה בשיתוף צה"ל והשב"כ. הכוחות נערכו זמן רב כדי לתפוס אותם". הוא הדגיש כי לחוליה אין קשר לפיגוע בישיבת "מרכז הרב".

עוד מסר צה"ל כי מוחמד שחאדה, ראש ארגון הג'יהאד בבית לחם, היה מעורב בפיגועים רצחניים ופציעת ישראלים רבים, וכי השלושה הנוספים, שהיוו אף הם את הנהגת הג'יהאד בבית לחם, היו מעורבים בפעילות טרור ענפה מאז תחילת האינתיפאדה. לדברי צה"ל, שחאדה והתשתית בראשה עמד ניהלו קשרים עם המפקדה בסוריה, ממנה קיבלו הוראות. על גופות ההרוגים נמצאו רובה MP5 ושני רובי M16.

לפנות בוקר הרגו כוחות צה"ל את סלאח כרכור, מבוקש בכיר ב"פלוגות אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, במהלך פעילות בצידה שבצפון השומרון. הכוח כיתר את ביתו של המבוקש ומטענים הושלכו לעבר החיילים. בין הצדדים התפתחו חילופי אש. על גופו של המבוקש נמצא נשק מסוג קלצ'ניקוב. לטענת הפלסטינים, כוחות צה"ל הרסו את הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully