וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שפירא: "התורה היא מפת הדרכים שלנו"

פנחס וולף

9.3.2008 / 19:20

ראש ישיבת "מרכז הרב" ביקר את הממשלה ואת משרד החינוך. "כשאין אמונה בצדקת הדרך ואין חזון רוחני, אנו נאלצים להתגונן"

נטע גרנות

(צילום: נטע גרנות. עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

"התורה היא מפת הדרכים שלנו בכל ענייני הפרט ובכל ענייני הכלל". כך אמר הערב (ראשון) ראש ישיבת "מרכז הרב" הרב יעקב שפירא במסיבת עיתונאים שכונסה בעקבות הפיגוע שבוצע בישיבה ביום חמישי האחרון. "התורה מתייחסת לכל השאלות הציבוריות העומדות של הפרק ומתוך כך אנחנו מחנכים את הדורות הבאים לאהבת התורה, העם והארץ".

הרב שפירא עקץ במרומז את משרד החינוך, שעות לאחר ששרת החינוך יולי תמיר ביקרה בישיבה, וספגה צעקות מצד כמה תלמידים, שכינו אותה 'רוצחת'. לדברי שפירא, "צריך להקים מערכות חינוך נכונות עד שגם המשרד המופקד על החינוך יושפע מהם". הוא גם הביע תקווה, כי "תחת השלטון הנבוב, תקום ממשלה חזקה שמבטאת את הרצון העם. אני מאמין כי העם כולו מייחל לשינוי תפיסה ושינויי מערכות וזוהי השעה הנכונה".

"אנחנו צריכים להבין יותר באיזה זכות אנחנו יושבים כאן בארץ – מכוחה של אמונה", אמר הרב. "כשאין אמונה בצדקת הדרך ואין חזון רוחני, אנחנו נאלצים להתגונן. לא בכדי בחרו אויבנו לפגוע במקום הזה, שהרי לכל אורך הדורות ניסו לפגוע בחוסן הרוחני של העם".

הרב שפירא סיכם את דבריו במסירת תנחומים למשפחות ההרוגים ורפואה שלמה לכל הפצועים "ובמיוחד לשניים שעדיין זקוקים לרחמי שמיים".

  • עוד באותו נושא:
  • מרכז הרב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully