וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אשאר בממשלה כדי לתקן הליקויים"

ספי קרופסקי

3.2.2008 / 10:05

שר הביטחון אמר לכתבים כי בכוונתו להשאר בתפקיד שר הביטחון "כי אני יודע מול איזה אתגרים צה"ל מתמודד", אך הצהיר כי יביא לבחירות מאוחר יותר

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

"אני נשאר בתפקיד שר הביטחון כדי לתקן את הליקויים, למרות שדו"ח וינוגרד הוא דו"ח קשה" - כך אמר היום שר הביטחון אהוד ברק לכתבים, בפתח לשכת ראש הממשלה.

"למה אני נשאר? כי אני יודע מול איזה אתגרים צה"ל מתמודד - עם חמאס, עם עזה ועם החיזבאללה", אמר ברק לפני ישיבת הממשלה השבועית. אולם, כצפוי, הוא לא הצהיר כי דו"ח וינוגרד מפחית מהאחריות האישית של הנמצאים בממשלה. "דוח וינוגרד הוא דו"ח קשה ויש ממנו גם השלכות גם אישיות וגם ערכיות", אמר. "אני עוד אחזור להתמודד איתן בבוא העת, ואקבע מועד לבחירות".

לדברי ברק, הוא מוכן לשלם מחיר פוליטי עבור החלטתו להשאר בממשלה, "בחירה שיכול להיות שמאכזבת חלק מכם", אולם זו היא בחירתו האישית, והוא חש שעליו לערוך את התיקונים המתבקשים מהד"ח לפני שיפרוש.

מוקדם יותר רמז אחד ממקורביו של ברק, כי העבודה לא תפרוש מהממשלה בעת הזו, אולם תשמיע ביקורת קשה על ממצאי הדו"ח. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הגורם כי "ברק לא יתעלם מהביקורת הקשה שהופנתה לדרג המדיני". לדבריו, תהיה "אמירה על הצורך לתקן את כל הליקויים שהתגלעו כמו גם הצורך להחזיר את צה"ל לכשירות. והאיש הכי מתאים לעשות זאת הוא ברק".

מזכיר מפלגת העבודה, איתן כבל, אמר בתגובה כי הוא "מאוד מאוד מאוכזב". בראיון לגלי צה"ל אמר כבל: "אני חושב שכאן היתה הזדמנות לעשות מעשה בפוליטיקה הישראלית. אני חושש מאוד שאנחנו עלולים לשלם מחיר כבד. הסקרים מסוף השבוע לא הפתיעו אותי, לצערי". אולם, כבל הוסיף כי הוא לא מתכוון להתפטר מתפקידו כמזכיר מפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully