וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: פלסטין הכבושה תשוחרר

שי אילן

26.9.2007 / 8:50

הנשיא האירני דיבר בפני העצרת הכללית של האומות המאוחדות, ותקף בחריפות את ישראל. "הטרוריסטים הציונים מתקיפים את הערים הפלסטיניות ומקבלים מדליות"

בנאום ארוך שנשא נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בעצרת הכללית של האומות המאוחדות, הוא הבטיח לאומות העולם כי "פלסטין הכבושה תשוחרר". לדבריו, גם עירק תשוחרר, ויחד איתן ישוחרר העם האמריקאי מהלחץ הציוני.

אחמדינג'ד אמר עוד שפלסטין נמצאת תחת כיבוש לא חוקי מזה 60 שנה, וכי הפלסטינים גורשו, או נתונים לשלטון צבאי מכביד ומשוועים לחופש. לדברי אחמדינג'ד, גם הממשלה הנבחרת של העם הפלסטיני אינה זוכה לחופש לפעול, בשעה ש"הטרוריסטים הציונים מתקיפים את הערים הפלסטיניות ומקבלים מדליות".

הוא אמר עוד כי היהודים נאספו מכל קצוות העולם להתיישב בפלסטין תוך תעמולה שקרית, לדבריו, והם מונעים מהפלסטינים לחזור למקומותיהם.

אחמדינג'ד לא הסתפק בכך, ותקף בחריפות את מועצת הביטחון של האו"ם. הוא נתן כדוגמה את מלחמת לבנון השנייה. לדבריו, הכוחות הגלובליים המונופוליסטיים (הכוונה בעיקר לארצות הברית) סירבו להתערב במלחמה במשך 33 ימים, בחשבם שהציונים יוכלו לנצח. רק כשראו הכוחות שהמאמץ הציוני נכשל, הם גיבשו הפסקת אש. מועצת הביטחון, לדבריו, אינה עושה את תפקידה ומדינות רבות איבדו בה את האמון.

"הנושא הגרעיני סגור"

באשר לעניין הגרעיני, נשיא אירן אמר כי מדינתו, החברה בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שמרה על חוקיה תמיד. כל הפעילות הגרעינית של אירן, לדבריו, נעשית בשקיפות גמורה ולמטרות שלום. הוא אמר כי "בחמש השנים האחרונות, הכוחות המונופוליסטיים מנסים למנוע מאירן את זכויותיה הבסיסיות, מסיבות פוליטיות". לטענתו, הם מעוניינים בהפסקה מוחלטת של כל פעילות גרעינית אירנית, כולל מחקר אוניברסיטאי.

מועצת הביטחון הטילה סנקציות בלתי חוקיות על אירן ואף איימה עליה בפעולה צבאית, אולם כעת, אומר אחמדינג'ד, סבא"א שבה למלא את תפקידה ולפקח על הפעילות החוקית של אירן. על כן, הכריז הנשיא האירני: "הנושא הגרעיני סגור, והפך לעניין רגיל על סדר יומה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

נאומו של אחמדינג'ד היה עתיר בהטפות נגד חוסר המוסריות של המערב. הוא תקף את אויבי המשפחה, מוסד מקודש שערכו במערב יורד, לדבריו. במדינות אחדות, הוא אומר, נשים הפכו לכלי מבוזה שמשמש למכור סחורות. לדבריו, המעצמות גורמות לכך שמאות מיליוני בני אדם רעבים, משתכרים משכורות זעומות ואין להם גישה לחינוך ובריאות.

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully