וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התרבות: "אין תמיכה ייחודית בהבימה"

שני גורקביץ'

2.2.2011 / 18:03

"אין ממש בטענותיכם באשר לחוסר שוויון בחלוקת התמיכה", כותבת היועץ המשפטית של משרד התרבות והספורט, בתשובה למכתב התיאטרונים. לשכת השרה: "בקשת הבימה נשקלת"

משרד התרבות והספורט מיהר והגיב הערב (רביעי) למכתב שהעבירו מוקדם יותר הנהלות התיאטרונים הרפרטואריים, בבקשה לשקיפות בהתנהלות הממשלה מול המצוקה התקציבית של תיאטרון הבימה, מתוך חשד לאפליה תקציבית.

"תיאטרון הבימה אכן פנה למשרד התרבות בבקשה לקבל תמיכה אשר תאפשר לו לצאת מהגירעון", אמרו במשרדה של השרה לימור לבנת, "אך אין כל שינוי בתמיכת המשרד בתיאטרון הבימה עד אשר תתקבל החלטה בנדון". במשרד התרבות הדגישו עם זאת את החשיבות שהם מייחסים להמשך קיומם והצלחתם של התיאטרונים בישראל.

במכתב ששלח בא כוחם של הקאמרי, בית לסין, החאן, גשר ותיאטרוני חיפה ובאר שבע למשרד התרבות הכתב כי הם מוחים על "תמיכה ייחודית שניתנת להבימה", כדי להתגבר על גירעונותיו, וטוענים כי מתקיים אי שוויון בין ההקצבות הניתנות להבימה על ידי המדינה לאלו שזוכים להם התיאטרונים האחרים.

"ככל שנדרשים לבחינה ופתרון של חובות מצטברים של תיאטרון או תיאטרונים, יש למצוא פתרון כולל אחד שיסדיר את הגירעון המצטבר משנים קודמות של כלל התיאטרונים בישראל לפי קריטריונים שייקבעו", דרשו אנשי התיאטרונים.

"התמיכה אינה ייחודית עבור תיאטרון הבימה"

במכתב התגובה שניסחה היועצת המשפטית של משרד התרבות, עו"ד הדס פרבר, נכתב עוד כי "הקצאת כספי התמיכות לתיאטראות בישראל נעשית על סמך מבחני תמיכה שקופים ושוויוניים, אשר אושרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אשר לוקחים בחשבון מגוון פרמטרים רלוונטיים לתמיכה, לרבות היותו של תיאטרון הבימה תיאטרון לאומי".

היועצת ציינה כי נוסף למבחני הסיוע הרגילים "קיימים מבחנים העוסקים בסיוע לגופים המצויים במצוקה", אך המסגרת הזו טרם נוצלה במקרה של תיאטרון הבימה. עם זאת, כתבה פרבר כי התיאטרון כן קיבל "סיוע מכוח מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד המדע, התרבות והספורט לשימור רצף פעילות של מוסדות תרבות ואמנות", שנועדו לשמר את רצף פעילותו ולסייע בעלויות נוספות של מוסד תרבות שנאלץ להעביר את פעילותו ממקומו הקבוע למקום אחר (מבנה הקבע של הבימה נמצא בשיפוצים כבר כארבע שנים).

"תיאטרון הבימה לא היה היחיד אשר קיבל תמיכה מכוח מבחנים אלו ולא ניתן לומר כי התמיכה הינה ייחודית עבורו", קובעת פרבר. "לאור זאת, אין ממש בטענותיכם באשר לחוסר שוויון בחלוקת כספי התמיכה או באשר לתמיכה ייחודית לתיאטרון". במשרד התרבות ציינו כי התמיכה האמורה הוענקה בשנת 2007 למכללת ספיר, על שנאלצה להעתיק את פסטיבל קולנוע דרום משטחה. גובה התמיכה היה 176,000 שקלים.

גם במשרד האוצר השיבו לדברים ואמרו כי "העברת כספי תמיכה לכלל התיאטרונים בישראל, ובכלל זה כל סיוע שניתן לתיאטרון הבימה, נעשית אך ורק על פי קריטריונים שקופים ושיוויוניים שאושרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully