וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ההרוג בת"א: "דיברנו ולפתע שמעתי חבטה"

אריאל נוי ואיילה חננאל

15.5.2011 / 16:17

משפחתו וחבריו של אביב מורג שנהרג באירוע הדריסה בתל אביב מתקשים לעכל את האובדן הפתאומי. שניות לפני הפגיעה שוחח עימו אביו בדיבורית עד ששמע חבטה חזקה. "לא העלתי על דעתי מה קרה"

טל אנגלנדר

(צילום: שלומי גבאי, טל אנגלנדר . עריכה: יותם בן-דוד. קריינות: אביב אברמוביץ')

עשרות חברים ובני משפחה הגיעו היום (ראשון) לבית משפחת מורג בקיסריה עם היוודע האסון על מות יקירם, אביב מורג, באירוע הדריסה בתל אביב. אביו, דודי, שיחזר בכאב את השיחה האחרונה עם אביב, ממש שניות לפני הפגיעה. "הוא היה בדרכו לפגישה עסקית בתל אביב. בדיוק שוחחתי איתו בדיבורית, ופתאום שמעתי רעש חזק של חבטה. חשבתי שהוא אולי ניתק, לא העלתי על דעתי שהוא מעורב בפיגוע".

אביב שעבד בחברה של אביו דודי, נסע ברכב השייך לעסק. נציג המשטרה הודיע להם כי מספר הרכב המסוים היה מעורב באירוע. "אחד העובדים בחברה אמר שהרכב של אביב היה בתאונה בתל אביב. לא קישרתי עוד בין זה לבין אירוע הדריסה. שמעתי שיש שם הרוג, ולרגע לא קישרתי את זה לאביב", הוסיף האב. "בדרך לבית החולים, התקשרו אליי וביקשו שאבוא לזהות את הגופה באבו כביר", אמר.

אביב, בן 28, למד במעגן מיכאל והתגורר בקיסריה. הוא שירת כלוחם בתותחנים, ומיד לאחר השחרור הצטרף לעסק של אביו. "היה לו יום הולדת לפני חודש, והוא היה כל כך מאושר", סיפרה פז, אחותו הקטנה. "היה לו לב כל כך טוב. הוא עבד אצל אבא והתכונן לחתונה שהייתה אמורה להתקיים עוד שנה".

הנהג הדורס הכחיש בחקירתו כוונות פליליות או לאומניות

המשאית שפגעה ברכבו של מורג פגעה הבוקר במספר כלי רכב בעת שנסעה מכיוון מחלף מסובים לכיוון שכונת התקווה בתל אביב. המשאית פצעה 17 בני אדם כשדרסה אותה והתנגשה ברכביהם. כל הפצועים פונו לקבלת טיפול בבתי החולים איכילוב בתל אביב, שיבא בתל השומר ובית החולים וולפסון בחולון.

שולמית עוז, אמה של שני בת ה-22 שנפצעה באירוע, סיפרה כי "שני חיכתה בתחנת האוטובוס ליד בית הספר וראתה את המשאית מגיעה מכיוון מחלף מסובים, דוהרת ומתנגשת באוטובוס של חברת 'דן'. היא התקשרה למגן דוד אדום כדי לדווח על התאונה. האדם במוקד הטלפוני אמר לה להתקדם לאוטובוס ולבדוק אם ישנם עוד נפגעים. היא התקרבה לאוטובוס, ובאותו הזמן יצא נהג המשאית הפוגעת והתקדם לעברה. שני ביקשה להגיש לו עזרה, ואז לפתע תפס הנהג חלק מרמזור שהופל ונתן לה מכה חזקה בראש תוך שהוא צועק 'אללה הוא אכבר'". עוז סיפרה כי לאחר שנבדקה בבית חולים, שוחררה שני לביתה.

נהג המשאית, צעיר ערבי ישראלי תושב המרכז, נעצר והרקע למקרה נבדק. במשטרה חוקרים חשד לפיגוע דריסה מכוון. בחקירה נודע, כי רישיונו של נהג המשאית נשלל בשנת 2009, אך אין לו עבר פלילי והוא אינו מוכר לשב"כ.

מחקירה ראשונית עולה כי הנהג החל בנסיעה מצומת מסובים, המשיך לכיוון דרום תל אביב, פגע במספר כלי רכב והמשיך בנסיעה פרועה עד לצומת הרחובות דרך בר לב והטייסים בתל אביב, שם נעצר כשהתנגש באוטובוס ונוטרל על ידי אזרחים. זמן קצר לאחר מכן השתלטו עליו כוחות המשטרה, עצרו אותו ולקחו אותו לחקירה. עיסא הכחיש בחקירתו כוונות פליליות או לאומניות. הנהג סיפר לחוקריו כי תקר באחד מגלגלי המשאית גרם לו לאבד שליטה על המשאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully