וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים השחיתו מצבות בבית עלמין בגליל

עידן אבני

11.5.2010 / 9:51

שומר בית העלמין ביישוב גוש חלב גילה כי מספר מצבות הושחתו, נותצו צלבים ושער המקום הוזז ממקומו. "זו הפעם השלישית בשנתיים האחרונות שפוגעים בבית הקברות"

אלמונים ניתצו הלילה (שלישי) מספר מצבות וצלבים וגרמו נזק לבית העלמין של היישוב גוש חלב בגליל העליון בו קבורים עקורי הכפר בירעם. אחראי על המקום שהגיע בבוקר גילה את הנזק. במשטרת צפת פתחו בחקירה. מפקד התחנה, רפ"ק רן אופיר אמר כי נבדק חשד לוונדליזם.

שומר בית העלמין של היישוב גוש חלב בגליל העליון הופתע הבוקר כשהגיע לבית העלמין וראה את שער הכניסה עקור ממקומו. כשנכנס לבית העלמין הבחין כי מספר צלבים המוצבים על הקברים במקום נותצו ונגרם נזק למספר מצבות. השומר מיהר להזעיק למקום את שוטרי תחנת צפת אשר פתחו בחקירה. מפקד תחנת צפת, רפ"ק רן אופיר, אמר כי "אנחנו בודקים את כל האפשרויות, על פניו זה נראה כמו וונדליזם".

דיב מארון, חבר ועד עקורי הכפר סיפר לוואלה! חדשות כי בשנתיים האחרונות זו הפעם השלישית שמתנכלים לבית הקברות. "בכל פעם אנחנו מגישים תלונה במשטרה אבל אין לנו מושג אם זה מתקדם. אין לי מושג מי יכול לעשות את זה אבל אני בטוח שמתנכלים לנו כדי שלא נחזור לאדמות שלנו. ההתנכלות הזו היא על רקע לאומני או דתי. רק בפסח האחרון היה לנו מקרה נוסף ששברו זכוכיות בכנסיה שלנו".

ביישוב גוש חלב גרים תושבים נוצרים לצד מיעוט מוסלמי. ביישוב מתגוררים גם חלק מתושבי הכפר בירעם שנעקרו מביתם ב-1948. בשנים האחרונות נגרם נזק מספר פעמים לבית העלמין של עקורי בירעם סמוך לקיבוץ ברעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully