וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט מייקל ג'קסון: התמונה המזעזעת חשפה את האמת

אביגיל אייזנבך

16.10.2011 / 7:10

גם השבוע סיפק משפט ההריגה של מייקל ג'קסון גילויים מסעירים, מתמונת העירום הנוראית ועד ההוכחה: ג'קסון סבל ממחלת עור נדירה. סיכום השבוע

חקירה בכיוון אחד

ד"ר קונראד מוריי. AP
הבחור יזדקק לנס. ד"ר קונראד מוריי/AP

השבוע השלישי במשפטו של ד"ר קונראד מוריי היה שבוע קצר אך מלא במידע ובגילויים משמעותיים לגבי הטיפול שנתן הרופא למייקל ג'קסון ביום בו מת. הוא התחיל בהשמעת הקלטת ההצהרה שנתן מוריי לשוטרים. הקלטה שלא עזרה לו כלל אלא רק הכניסה אותו עמוק יותר לבוץ. השבוע המשיך בפרסום תמונה נוספת ומחרידה מהנתיחה שלאחר המוות שבוצעה בג'קסון והסתיים ברצף של מומחים שפירטו את הכשלים הרבים בטיפול שנתן הרופא למלך הפופ ושבלעדיהם הוא היה עמנו כיום. הנה עשרה גילויים חדשים מתוך העדויות שהושמעו השבוע.

משפט מייקל ג'קסון - כתבות נוספות:

נחשפה תמונה מזעזעת נוספת של מייקל ג'קסון
משפט מייקל ג'קסון - סיכום השבוע השני
משפט מייקל ג'קסון - סיכום השבוע הראשון
האם משפט מייקל ג'קסון עבר את הגבול? דברו איתנו בפייסבוק

ד"ר מוריי מעיד: כך מצאתי את מייקל ג'קסון

1. ד"ר מוריי מסר הצהרה בת שעתיים למשטרה. בהצהרה זו, שהושמעה השבוע במשפט, הוא מתאר את עצמו כרופא מסור שעשה ככל שביכולתו כדי לספק את הטיפול הטוב ביותר לפציינט שלו. הוא זורק את כל האשמה על ג'קסון עצמו, שלדבריו התחנן לקבל מהסם החזק, וכן על רופאים אחרים שנתנו לזמר את הסם במקרים אחרים. ההצהרה הזאת היא בעצם הפעם הראשונה בה הרופא אומר שנתן לזמר פרופופול והוא מתאר את הסם כ"סם הרגעה שניתן להשתמש בו גם להרדמה". האמת היא הפוכה – פרופופול הוא לא סם הרגעה כלל, אלא חומר הרדמה חזק שמשתמשים בו רק בבתי חולים.

2. הראיון של מוריי במשטרה חושף שקרים רבים שסיפר לשוטרים וחוסר עקביות בסיפור שלו. למשל, כשנשאל אם חיבר את ג'קסון לציוד שיעקוב אחר סימני החיים שלו, אמר מוריי כי נקט בכל אמצעי הזהירות שהיו זמינים לו כגון שימוש במכל חמצן ומד דופק. מעדויות אחרות אנו יודעים שמוריי לא חיבר את מד הדופק לגופו של ג'קסון אלא רק זמן ממושך לאחר שמצא אותו – כשמצבו היה כבר בלתי הפיך.

3. בנוסף, מוריי לא סיפר לשוטרים שבשעות בהן היה אמור להשגיח על הזמר ערך שיחות טלפון רבות. הוא לא סיפר שבמהלך אותו הבוקר שוחח בסלולרי שלו כ-8 פעמים, שלח הודעות טקסט וכתב אימיילים. במקום זאת, אמר שהשגיח על ג'קסון ועזב לשירותים לשתי דקות בלבד וכשחזר מצא אותו לא נושם.

4. מההצהרה של מוריי במשטרה עולה שהוא נתן לג'קסון פרופופול כמעט כל לילה במשך החודשיים האחרונים לחייו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מייקל ג'קסון אחרי מותו. רויטרס
וזו עוד לא התמונה הגרועה באמת. מייקל ג'קסון לאחר מותו/רויטרס

5. במהלך עדותו של הפתולוג שביצע בג'קסון נתיחה שלאחר המוות, הוצגה למושבעים תמונה נוספת של ג'קסון לאחר מותו. בתמונה המזעזעת ג'קסון נראה כשהוא אינו לבוש (איבריו המוצנעים מוסתרים) והוא נראה בה רזה בצורה קיצונית. על גופו אפשר לראות את הסימנים הרבים שהשאירו המאמצים להחיותו ושגרמו לשברים בצלעותיו.

6. למרות שמהסתכלות בתמונת הנתיחה נראה שג'קסון היה רזה בצורה לא בריאה, הפתולוג, כריסטופר רוג'רס, העיד שהזמר דווקא היה בריא יותר מהאדם הממוצע בגילו. הוא ציין שג'קסון שקל 61 קילוגרם, בטווח התקין לעומת גובהו, 1.75 מטרים. בנוסף, ג'קסון לא סבל מתופעות בריאותיות בעייתיות, שכן מאפיינות אנשים בגילאי 50 כגון עודף שומנים בדם או כולסטרול גבוה.

7. למייקל ג'קסון היה ויטיליגו - מחלה שגורמת לכתמים לבנים על העור. ג'קסון תמיד טען שזו הסיבה לשינוי בצבע עורו אך לרוב לא האמינו לו. הנתיחה הוכיחה אחת ולתמיד שג'קסון לא שיקר.

הקרדיולוג מעיד: ניתן היה להציל את מייקל ג'קסון

8. הפתולוג הבהיר בדוח שכתב כי הנסיבות בהן ג'קסון מת לא תומכות בהשערה שהזריק פרופופול לעצמו. הוא הסביר שהרבה יותר הגיוני להניח שמוריי טעה במינון שנתן לו. למה? כי קשה להאמין שג'קסון הספיק להזריק לעצמו, למרות ההשפעה של כל תרופות ההרגעה שקיבל, ושמצבו הספיק להידרדר למצב בו מוריי טוען שמצא אותו בו, וכל זה תוך שתי הדקות בהן מוריי טוען כי לא שהה בחדר. גם לפנומן כמו ג'קסון זה נשמע מוגזם.

9. כל המומחים שהעידו השבוע הבהירו כי פרופופול היא לא תרופה בה משתמשים לטיפול באינסומניה (בעיות שינה) ושהעובדה שד"ר מוריי עשה זאת היא הפרה בוטה של הסטנדרטים המקובלים של טיפול רפואי. בנוסף, גם התרופות האחרות שבהן הרופא השתמש לטיפול בבעיות השינה של ג'קסון (לורזופם ומידזולם) הן לא תרופות שנועדו לטיפול בהפרעות שינה. אף אחת מהתרופות שג'קסון קיבל לא נועדה לטפל בבעיה זו.

10. הדבר הנורא ביותר שעלה מהשבוע הזה של העדויות הוא שניתן היה להציל את ג'קסון. מוריי בעצמו אמר שמצא את ג'קסון חי, חם למגע ועם דופק. הקרדיולוג, אלון סטיינברג, הסביר שהמשמעות של כך היא שניתן היה להציל אותו ושאם ד"ר מוריי היה מתקשר ישירות ל-911 ג'קסון היה חי היום. הוא הסביר שהפרמדיקים היו במרחק של 4 דקות מהמקום אך במקום להתקשר ולקרוא לעזרה מוריי חיכה 12 דקות עד שקרא למישהו וגם אז הוא לא קרא ל-911 ואפילו לא ביקש מאותו אדם להתקשר למוקד החירום. השיחה ל-911 נעשתה רק ב-12:20 ועד שהפרמדיקים הגיעו ג'קסון היה כבר מת.

סיכום: הסוף קרוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התביעה תחקור את העד האחרון שלה בשבוע הקרוב ואז יהיה תורה של ההגנה להביא את הצד של מוריי ולהסביר את כל הכשלים שנמצאו בהתנהגותו. בינתיים, די ברור שמוריי שיקר כמה וכמה פעמים ואף לא טרח לעקוב אחר השקרים של עצמו ולהמציא גרסה עקבית. מהסיבה הזאת לא נדע אף פעם מה באמת קרה באותו הבוקר בו מייקל ג'קסון מת. היו שם שני אנשים – אחד מת והשני מספר גרסאות סותרות של האירועים שקרו. אגב, ד"ר מוריי לא צפוי להעיד במשפט עצמו.

דבר אחד בטוח ונאמר השבוע על ידי כל המומחים שהעידו – אפילו אם ג'קסון הצליח בצורה כלשהי לקחת את המנה שהרגה אותו - מוריי עדיין אחראי למותו. אסור היה לו לתת סם הרדמה כה חזק מחוץ לבית חולים ובטוח שללא שום ציוד שיעקוב אחר מצב הפציינט שלו. גם לאחר שגילה שג'קסון במצוקה לא נהג נכון ובמקום להתקשר ל-911 באופן מיידי התעכב ובכך פספס את הדקות הקריטיות שבהן ניתן היה להציל את מייקל ג'קסון. השעתיים שלאחר מכן בהן נעשו מאמצים רבים כדי לגרום ללבו לפעום שוב היו בעצם חסרות תועלת, כי כפי שהפרמדיקים העידו כשהם הגיעו למקום, ג'קסון כבר היה מת. למוריי היתה, לפי דבריו שלו עצמו, הזדמנות להציל את ג'קסון והוא לא עשה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully