וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מועצת הקולנוע: להרחיב הקריטריונים לתמיכה בסרטים

עינב שיף

15.2.2009 / 0:57

השר לשעבר מיכה חריש מודאג מהשפעת המשבר הכלכלי על התעשייה ומהשפעת המלחמה על הקו-פרודוקציות באירופה. "הסכם הקולנוע החדש הציל את התעשייה מהתמוטטות"

יושב ראש המועצה הישראלית לקולנוע, שר התעשייה והמסחר לשעבר מיכה חריש, אמר כי יפעל להרחבת הקריטריונים של המועצה לתמיכה בתעשיית הקולנוע הישראל. חריש אמר את הדברים במסגרת אירוע חגיגי לקראת התמודדותו של הסרט "ואלס עם באשיר" על פרס האוסקר בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר.

"ההסכם האחרון שנחתם עם משרד האוצר ומשרד התרבות הציל את הקולנוע הישראלי מהתמוטטות", אמר חריש לוואלה! תרבות, בהתייחסו להסכם החומש שנחתם בשבוע שעבר, שהבטיח גידול של 45 מיליון שקלים בתקציב הקולנוע לחמש השנים הקרובות. "עם זאת, חייבים להרחיב את התמיכה בקולנוע הישראלי. זה שהיוצרים צועקים על הזכיינים שלא עומדים בהתחייבויות - זה נכון, אבל זה לא עוזר כי המצב הכלכלי כבר משפיע על המצב. אני בעיקר מודאג ממצב הקו-פרודקציות האירופאיות, גם בגלל המשבר הכלכלי וגם בגלל האווירה באירופה אחרי המלחמה".

בהיבט הפרקטי, אמר חריש לוואלה! תרבות כי בכוונתו לפעול למען הרחבת הקריטריונים לתמיכה בקולנוע ישראלי, כולל הגדלת התמיכה הכספית בכל סרט. "ישנם הפקות שכבר נתקעו בגלל המשבר הכלכלי ויש לפעול בצעדים של חירום", אמר חריש. "אנחנו רוצים להגדיל את הסיוע שניתן. באשר לקריטריונים היסודיים יותר, הבחינה שלהם תיקח יותר זמן". חריש הוסיף כי בכוונתו לפעול למשיכת הון פרטי שישקיע בקולנוע הישראלי, בעיקר בכדי להוריד את הלחץ ממקורות המימון הקיימים כיום, כגון הקרנות והפסטיבלים השונים, המקבלים סיוע מהמועצה הישראלית לקולנוע. "הגידול בתעשיית הקולנוע הביא ללחץ גדול מאד על המקורות הקיימים", אומר חריש. "ייתכן שצריך להרחיב את המקורות, למען העתיד של הקולנוע הישראלי".

גאלה לפני הנסיעה

השר לשעבר חריש היה בין הנוכחים באירוע החגיגי לכבוד צאת הצוות של "ואלס עם באשיר" ללוס אנג'לס, שם ישתתפו בטקס האוסקר. באירוע נכח ונשא דברים במאי הסרט, ארי פולמן, שהודה לכלל הגופים שתרמו לסרט, ביניהם ערוץ 8 והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully