וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגיפה מתפשטת: מקרה ראשון של אבולה אובחן בארה"ב

1.10.2014 / 0:16

החולה, ככל הנראה תייר שהגיע לאחרונה מליבריה לביקור משפחתי, פיתח סימפטומים של הנגיף הקטלני כמה ימים לאחר בואו והושם בבידוד בבית חולים בדאלאס. אובמה עודכן בנושא

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפגש בבית הלבן עם אדם שחלה באבולה בליבריה והבריא, 26 בספטמבר 2014. רויטרס
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפגש בבית הלבן עם אדם שחלה באבולה בליבריה והחלים, בשבוע שעבר/רויטרס

אובחן מקרה ראשון של אבולה בארצות הברית – כך דיווח היום (שלישי) המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). החולה, ככל הנראה הגיע לביקור משפחתו בארה"ב, הגיע לאחרונה מליבריה ועל פי גורמים רשמיים במדינת טקסס, הוא פיתח סימפטומים של הנגיף הקטלני שישה ימים לאחר בואו למדינה. הוא הושם בבידוד יומיים לאחר מכן בבית חולים בדאלאס. עם זאת, ב-CDC טענו כי אין חשש להתפשטותה ברחבי ארה"ב כפי שמתרחש במערב אפריקה.

שירותי הבריאות בטקסס מסרו כי הם עובדים יחד עם ה-CDC, עם משרד הבריאות המקומי ועם בית החולים בדאלאס על מנת "לחקור את המקרה ולמנוע את התפשטות המחלה".

ראש הארגון, ד"ר תומאס פרידן, אמר כי ייתכן שהחולה, שחיפש טיפול שישה ימים מאז שובו לארה"ב, חשף לא מעט בני משפחה וחברים שעמם בא במגע לווירוס. "זה לחלוטין אפשרי שאדם שהיו לו מגע עם החולה יחלה באבולה בשבועות הקרובים", אמר במסיבת עיתנאים מיוחדת. "אין לי ספק שנעצור את המחלה בתוך גבולות ארה"ב". פרידן הוסיף כי בתי החולים בארה"ב ערוכים לטיפול בחולי הנגיף.

התפשטות נגיף האבולה באפריקה - סיקור מיוחד
נשיא צרפת: "למרות האבולה - נמשיך לטוס לגינאה"
דוגמה אישית: בכירה בליבריה בודדה עצמה מחשש לאבולה
המאבק באבולה: אלפי מנות חיסון יועברו עד 2015

כומר ספרדי שמוטס בבידוד לספרד אחרי שנדבק בנגיף האבולה בסיירה לאון, 22 בספטמבר 2014. רויטרס
צוותי רפואה מפנים כומר ספרדי שנדבק באבולה בסיירה לאון, בשבוע שעבר/רויטרס

פרידן הוסיף כי הארגון ושירותי רפואה נוספים שוקלים אם לטפל בחולה באמצעות אחת מהתרופות הנסיוניות שקיימות, מבלי לפרט מי מהן. בתרופות הקיימות, Mapp ו-Tekmira, עשו שימוש מועט עד כה בנדבקים בווירוס.

כמו כן, מהבית הלבן נמסר כי הנשיא ברק אובמה עודכן במקרה במהלך שיחה עם פרידן. אובמה שוחח עם פרידמן על יישום "עקרונות בידוד מחמירים" כדי להגביל את הסיכון למקרים נוספים.

בתי חולים בארצות הברית טיפלו עד בכמה חולים שאובחנו חולים במחלה במערב אפריקה, שם התפרץ הנגיף בחודש מרץ והביא עד כה למותם של יותר מ-3,000 איש באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully