וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפייה חרדית בלונדון: הוסרו שלטים שקראו להדרת נשים

המועצה המקומית בשכונת סמפורד היל – שבה נמצאת אחת הקהילות החרדיות הגדולות בעולם – הסירה כרזות שהורו לנשים לצעוד בצד אחד של המדרכה. ארגון חרדי: הניסוח יחודד כדי למנוע אי-הבנה

הדרת נשים בלונדון. טוויטר, צילום מסך
אחד השלטים שהוצבו בשכונת סטמפורד היל./צילום מסך, טוויטר

שלטים שהוצבו בצפון לונדון, ושהורו לנשים לצעוד רק בצד אחד של הרחוב, הוסרו בהוראת העירייה אחרי שעוררו זעם בקרב תושבי האזור. השלטים, שנקבעו בכמה צמתים בשכונת סטמפורד היל, נכתבו בידייש ובאנגלית. בשכונה החרדית מתגוררות יותר מ-20 אלף משפחות, ופרט לניו יורק, זהו הריכוז הגדול ביותר של יהודים חרדים הגרים מחוץ לישראל.

תושבים לא-חרדים המתגוררים באזור התלוננו על השלטים, ופנו לעיריית האקני - המועצה המקומית האחראית על השכונה. חברת המועצה רוזמרי סיילס אמרה כי הצבת השלטים היא בעיניה תופעה "בלתי מקובלת". בשיחה עם המקומון "איבנינג סטנדרד", אמרה סיילס כי השלטים הוסרו. "זה בלתי מתקבל על הדעת לנסות להגביל את חופש התנועה של נשים במקום ציבורי", ציינה.

ארגון "השומרים", קבוצה של מתנדבים חרדים הפועלים כמשמר אזרחי באזור, מסר כי השלטים נתלו על-ידי חוגגים שהשתתפו באירוע דתי בשכונה. חיים הוכהאוזר, חבר הארגון, הסביר כי השלטים "לא הובנו כהלכה", והבהיר כי מסר למארגני הצעדה שעליהם לכלול בעתיד הבהרה, "מחשש לאי-הבנות" נוספות.

נציג משטרת הוקני אמר כי המארגנים הודיעו ש"בשנה הבאה השלטים ייכתבו רק בעברית, ויוסרו בזריזות אחרי האירוע", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully