וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלט בחנות באיסטנבול: "אין כניסה ליהודים הכלבים"

השלט הוצב בחנות למכירת מוצרי סלולר ונראים בו יהודים בכיפה ובציצית רוקדים מול טנק של צה"ל. הנשיא ארדואן נפגש עם אובמה אחרי נתק ממושך והבטיח להיאבק באנטישמיות הגואה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ועמיתו האמריקני ברק אובמה – ווילס, ספטמבר 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
נשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, EPA

חנות במרכז איסטנבול שבטורקיה הציבה שלט האוסר על "היהודים הכלבים" להיכנס אליה. האתר היהודי-טורקי "שלום" פרסם את תצלום השלט, המציג טנק ומולו יהודים, ככל הנראה מתנחלים, רוקדים בציציות ובכיפות לבנות. תצלום השלט נשלח לאתר בסוף השבוע שעבר, אחרי שהוצב בחנות למוצרי סלולר בשכונת פתיח.

בשנים האחרונות, גברו האווירה האנטי-ישראלית והלך הרוח האנטישמי בטורקיה. בתקופת מבצע "צוק איתן" חלה הסלמה חריפה במצב, כאשר רג'פ טייפ ארדואן - אז ראש הממשלה וכיום הנשיא - השווה את פעולותיה של ישראל לאלה של הנאצים.

ארדואן נפגש בשבוע שעבר עם נשיא ארה"ב אובמה, אחרי תקופה ממושכת של נתק. השניים נועדו בשולי ועידת נאט"ו בבריסל, והבית הלבן הודיע כי ארדואן התחייב לפעול נגד האנטישמיות הפושה בטורקיה.

לקריאה נוספת
ארדואן ביקר בקפריסין הכבושה: ”2 מדינות ל-2 עמים”
בני זוג יהודים ואמידים נמצאו דקורים בדירתם באיסטנבול
ארדואן באמת חושב שישראל משתווה להיטלר / פרשנות

בתחילת השנה, הפרלמנט באנקרה העביר תיקון לחוק נגד הסתה, והגדיר פשעי שנאה כעבירה פלילית. לפי דיווח של העיתון "זמאן", אדם האוסר על מכירה של סחורות או מסרב להגיש לו שירות בשל דתו, שפתו, גזעו, לאומו, או דעתו הפוליטית, עשוי להישלח לכלא לתקופה של בין שנה לשלוש שנות מאסר.

בחודש שעבר נרצחו בני זוג יהודים-טורקים בדירתם באיסטנבול. ז'אק קראקו ורעייתו, ג'ורג'יה, נמצאו מוטלים בביתם כשעל גופותיהם סימני דקירה מרובים. השניים, שהתגוררו בשכונת אורטאקוי היוקרתית ברובע בשיקטאש, היו מיצרני הטקסטיל הידועים ביותר בטורקיה במשך שנים רבות.

בני זוג מאוזבקיסטן שטיפלו בהם, בני 26 ו-28, נעצרו אחרי מצוד קצר ברצח. לטענתם, הם רצחו אותם משום שניכו ממשכורתם כסף אחרי ששברו בטעות כמה חפצים בביתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully