וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: נותרו לי לכל היותר עוד 2 או 3 שנים

פרנציסקוס אישר את השמועות על בריאותו הרופפת וסיפר כי הוא סובל מבעיות במערכת העצבים. לדבריו, הוא אינו פוסל אפשרות שיפרוש בטרם עת כפי שעשה קודמו. "בנדיקטוס פתח את הדלת", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

האפיפיור פרנציסקוס מעריך כי נותרו לו לכל היותר שלוש שנים לכהונתו. לדבריו, ייתכן שיבחר לפרוש מהכס הקדוש בטרם מותו.

האפיפיור שוחח אמש (שני) עם כתבים במטוס לוותיקן, אחרי שסיים ביקור של כמה ימים בקוריאה הדרומית. "עוד שנתיים או שלוש ואלוהים ייקח אותי", אמר. לדברי הכתבים שהאזינו לדבריו, ניכר שהאפיפיור היה נרגש ובמצב רוח מרומם.

פרנציסקוס, בן 77, נבחר לתפקיד בחודש מרץ בשנה שעברה. הוא איבד את אחת מריאותיו בשנות ה-20 לחייו אחרי מחלה קשה. הוא עבר בשנים האחרונות כמה ניתוחים, ובעבר רמזו גורמים בוותיקן כי הוא מתקשה בהליכה. אמש הייתה הפעם הראשונה שהוא דיבר בפומבי על מצבו הרפואי.

האפיפיור פרנציסקוס בדרכו מקוריאה הדרומית לוותיקן – 18 באוגוסט 2014. AP
פרנציסקוס, אמש במטוס מסיאול לוותיקן/AP

פרנציסקוס התוודה כי הוא סובל מ"בעיות עצבים מסוימות", הדורשות טיפול רפואי. "חייבים לטפל בזה טוב", אמר, "אולי צריך להשקות את העצבים במאטה", התלוצץ, בהזכירו את המשקה הקפאיני הפופולארי במולדתו ארגנטינה.

האפיפיור אמר כי הוא עשוי להתפטר בעתיד, "אפילו אם הדבר לא יתקבל בעין יפה בעיני כמה מהתאולוגים". לדבריו, לפני 60 שנים, בישופים קתולים "לא היו מעזים אפילו לחשוב על אפשרות שכזו", אך כיום המצב שונה. "בנדיקטוס ה-16 פתח את הדלת", אמר פרנציסקוס, בהזכירו את קודמו בתפקיד שפרש מתפקידו במפתיע בשל מצבו הבריאותי הרופף.

כבר בחודש מאי, עם סיום ביקורו בישראל, אמר פרנציסקוס כי "העובדה שאנשים מאריכים ימים תהפוך את האפשרות שאפיפיורים יתפטרו בגלל בעיות בריאותיות,למקובלת יותר בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully