וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: החילוץ ההרואי של היזידים בעיראק

צוות של רשת CNN הצטרף למסוק של צבא עיראק ואנשי המיליציה הכורדית, שחילץ כ-20 מבני המיעוט שנרדפים בצפון המדינה על ידי לוחמי דאעש והעביר להם אספקה. "זה היה משוגע"

צילום מסך

חיל האוויר של עיראק יחד עם לוחמים מהמיליציה הכורדית "פשמרגה" הוציאו אתמול (שני) לפועל מבצע חילוץ נועז של כ-20 מבני המיעוט היזידי באזור הר סינג'אר שבצפון המדינה, ואף הצניחו מגובה של 15 מטרים אספקה לאלפים מהם שנותרו על הקרקע. צוות של רשת CNN שהה על המסוק בעת החילוץ ותיעד אותו ואת הצנחת האספקה, שכללה חלב, מים ומזון ליזידים שנרדפים באזור על ידי פעילי ארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

איוואן ווטסון, אחד מאנשי הרשת, כינה את הפעולה "הרואית". "טסנו באזור המאובק והכאוטי הזה, והאזרחים הנואשים הללו פשוט רצו לעבר המסוק וזרקו את ילדיהם על הסיפון", סיפר. "הצוות ניסה למשוך למעלה כמה שיותר אנשים. זה היה משוגע".

משבר בעיראק - כותרות אחרונות:
אובמה על הדחתו של ראש ממשלת עיראק: "צעד מבטיח"
תבוסה לדאעש בעיראק: "פקודת הקרב - סולידריות"
עיראק: "אנשי דאעש הוציאו להורג כ-500 יזידים"

צבא עיראק חילץ כ-20 מבני המיעוט היזידי באזור הר סינג'אר שבצפון המדינה. מתוך CNN, צילום מסך
"הצוות ניסה למשוך למעלה כמה שיותר אנשים". אישה וילד שהצליחו לעלות על מסוק החילוץ/צילום מסך, מתוך CNN

לאחרונה נמלטו כ-50 אלף בני הדת היזידית לפסגת הר סינג'אר, בשל החשש מפני לוחמי דאעש, אשר רודפים אותם מתוך המחשבה שהם סוגדים לשטן. פעילי הארגון ממתינים להם למרגלות ההר ומאיימים לרצוח את בני הדת שירדו מההר. ביום ראשון האחרון הודיעה ממשלת עיראק כי אנשי הארגון הרגו לפחות 500 יזידים והשליכו את גופותיהם לקבר אחים.

מוחמד אל-סודאני מהמשרד לזכויות האדם אמר כי המורדים הסונים קברו בחיים חלק מהקורבנות, בהם ילדים ונשים. לדבריו, 300 נשים נחטפו כדי לשמש שפחות. "יש בידינו הוכחות ממשיות שקיבלנו מידי היזידים המכותרים בהר סינג'אר", אמר אל-סודאני. "קיבלנו עדויות מזירת הפשע שמראות כי אנשי 'המדינה האיסלאמית' הוציאו להורג לפחות 500 מהיזידים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
לוחמות כורדיות באזור מחמור – אוגוסט 2014. רויטרס
זוכים לסיוע אמריקני. לוחמות כורדיות באזור מחמור שבצפון עיראק/רויטרס

בשבוע האחרון דווח על כך שממשל אובמה החל לחמש את המיליציות הכורדיות בעיראק, הנאבקות בדאעש ומסייעות ליזידים. אתמול אישרה מחלקת המדינה של ארה"ב כי וושינגטון תספק נשק לכורדים, אולם לא פירטה את סוגי התחמושת שאותה תעביר ארה"ב.

נשיא המחוז האוטונומי הכורדי, מסעוד ברזאני, אמר בשבוע שעבר כי התמיכה הצבאית האמריקנית הייתה יעילה עד כה, אולם הבהיר שהלוחמים הכורדים זקוקים לנשק ולכוח צבאי נוסף על מנת להביס את הלוחמים הסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully