וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על הדחתו של ראש ממשלת עיראק: "צעד מבטיח"

12.8.2014 / 0:35

על רקע האשמותיו של נורי אל-מאליכי כי ארה"ב תמכה בהחלטה להדיחו, התייחס נשיא ארצות הברית לראשונה לאירועים ואמר כי הוא מייחל להקמתה של ממשלת אחדות שתתייחס "לצרכיו של כל העם העיראקי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס הלילה (שלישי) להדחתו של ראש ממשלת עיראק, נורי אל-מאליכי, ואמר כי כי "עיראק עשתה היום צעד מבטיח עם מינויו של ראש ממשלה חדש". אובמה, ששוהה במחופשה במדינת מסצ'וסטס, הדגיש את חשיבותה של הקמת ממשלת אחדות עיראקית שתענה "על צרכיו של כל העם".

כמו כן, הוסיף אובמה כי מטוסי קרב של צבא ארה"ב תקפו בהצלחה את לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בצפון עיראק, וכי הואצה העברת הסיוע ההומניטרי לעיראקים ולכורדים המתגוררים באזור.

אתמול הטיל נשיא עיראק, פואד מעסום, את מלאכת הרכבת הממשלה על סגן יו"ר הפרלמנט, חיידר אל-עבאדי. זאת, לאחר שהמפלגות השיעיות בפרלמנט בחרו באל-עבאדי, מראשי מפלגת "דעווה", להחליף את אל-מאליכי, המשתייך גם הוא למפלגה.

המשבר בעיראק - כותרות אחרונות
עיראק: הצבא נפרש בבגדד, חשש מהפיכה
תבוסה לדאעש בעיראק: "פקודת הקרב - סולידריות"
עיראק: "אנשי דאעש הוציאו להורג כ-500 יזידים"

ברק אובמה נואם מסצ'וסטס עקב הדחתו של ראש ממשלת עיראק – 12.8.14. רויטרס
ברק אובמה, היום/רויטרס

אל-מאליכי האשים את ארה"ב בתמיכה בהחלטתו של מעסום ואמר כי "ההחלטה מפרה את החוקה". בנאום ששודר בטלוויזיה אמר אל-מאליכי כי "אנו נתקן את הטעות".

מתוך חשש כי בכוונתו לבצע הפיכה בבגדאד, קרא שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, לאל-מאליכי להימנע מהסלמת המתיחות הפוליטית בעיראק. "תהליך הרכבת הממשלה הוא קריטי ליציבות עיראק", אמר קרי, עם הגעתו לוועידה ביטחונית באוסטרליה. "אני מקווה שמאליכי לא יסעיר את הרוחות העזות ממילא".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בחירות בעיראק, 30.4.2014. רויטרס
ראש הממשלה נורי אל-מאליכי בבחירות לפרלמנט באפריל/רויטרס

בחודשים האחרונים דווח כי ארה"ב משתפת פעולה עם גורמים שונים באזור כדי לשכנע את מאליכי להתפטר מתפקידו. קרי אמר כי "זה תפקידם של העיראקים לקבוע את זהות ראש הממשלה. ברור שהאזרחים מחפשים שינוי".

אל-מאליכי נחשב לאחד מהאחראים למשבר במדינה, שבמהלכו השתלט דאעש על שטחים נרחבים, וגרם לדאגה בקרב הקהילה הבינלאומית שמא יבצע רצח עם בבני המיעוט היזידי, הנמצאים בשטחים שכבש.

גם מזכ"ל האום, באן קי-מון, בירך את אל-עבאדי, ואמר כי זה "צעד קדימה לקראת הקמת ממשלה במדינה".

תומכיו של ראש ממשלת עיראק נורי אל-מאליכי מניפים את דיוקנו – בגדאד, 11 באוגוסט 2014. רויטרס
תומכי של ראש הממשלה מאליכי נושאים את דיוקנו בבגדאד, אתמול בבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully