וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המטוס המלזי: שני מטוסי קרב יורטו בדונייצק

כוחות המורדים במזרח אוקראינה יירטו שני מטוסים, שעה שגופותיהם של קורבנות טיסת "מלזיה איירליינס" שהופלה הושבו להולנד. הצלב האדום קרא לצדדים "לפעול להגנה על אזרחים"

זירת יירוט מטוס מלזיה איירליינס, דונייצק. רויטרס
אזרחים בזירת ההתרסקות של מטוס "מלזיה איירליינס", היום/רויטרס

שני מטוסי קרב של צבא אוקראינה יורטו היום (רביעי) במזרח המדינה. ממשרד הפנים האוקראיני נמסר כי שני מטוסי סוחוי 25 נורו והופלו סמוך לשעה 13:30 בשמי אזור סבור מוגילה בדונייצק, לא הרחק מהזירה שבה הופל מטוס הנוסעים של חברת "מלזיה איירליינס" ביום חמישי.

דובר משרד הפנים, אלכסיי דמיטרשקובסקי, מסר כי כל אחד מהמטוסים נשא שני חברי צוות לכל היותר, אולם לא מסר מידע בנוגע לגורלם. איגור סטרלקוב, מנהיג כוחות המורדים בדונייצק, אישר כי החמושים הפילו מטוס אחד, והוסיף כי הטייס נפלט מהמטוס.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
בצעד חריג ביותר: קרי עוכב לבדיקה ביטחונית בקהיר
המטוס המלזי: הבדלנים התירו להעביר הגופות להולנד
אחרי ההפגנות האלימות: צרפת מבטיחה להיאבק באנטישימות

הנחת זרים לזכר קורבנות יירוט המטוס באוקראינה, איינדהובן. רויטרס
מניחים זרים לזכר הנספים. איינדהוסן, היום/רויטרס

על רקע הלחימה הנמשכת בין הבדלנים הפרו-רוסים לכוחות האוקראיניים בדונייצק ובלוהנסק, הוועד הבינלאומי של הצלב האדום קרא היום לצדדים הלוחמים לפעול להגנת אזרחים ולנקוט את כל הצעדים האפשריים על מנת לאפשר את החיפושים אחר הנספים בהתרסקות המטוס המלזי ואת החזרת גופותיהם למשפחות.

"התקנות והעקרונות במסגרת החוק הבינלאומי נוגעות לכל הצדדים בסכסוך באוקראינה, ומטילות הגבלות על האמצעים שבאפשרותם לנקוט ועל שיטות הלחימה שבהן הם משתמשים", אמר מנהל המבצעים בצלב האדום, דומיניק סטילהארט. 432 בני אדם נהרגו ו-1,015 נפצעו מאז תחילת הלחימה במזרח אוקראינה בחודש אפריל.

בתוך כך, גופותיהם של חלק מ-298 הנוסעים שנהרגו ביירוט טיסה MH17 הוטסו היום לעיר איינדהובן בהולנד. 193 בני אדם מתוך הקורבנות הם אזרחים הולנדים. הגופות יועברו לבסיס צבאי בהילוורסום, שם יחל תהליך הזיהוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully