וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס המלזי: הבדלנים התירו להעביר הגופות להולנד

המורדים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה אפשרו לרכבת שאחסנה את גופות הנוסעים לעזוב את האזור שבשליטתם. במקביל, הם יעבירו למלזיה את הקופסאות השחורות של המטוס שנמצאות בידיהם

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור נאור

(זירת ההתרסקות, חמישי)

הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה הסכימו הערב (שני) לאפשר לרכבת שבה אוחסנו גופות נוסעי המטוס של חברת "מלזיה איירליינס", שהתרסק ביום חמישי ועליו 298 אנשים, לעזוב אזור העיר טורז. הגופות יעברו לעיר חרקוב שבאוקראינה ומשם יועברו להולנד, שממנה יצאה טיסת MH17לדרכה האחרונה. עזיבת הרכבת הגיעה בסיומו של משא ומתן ממושך בין מומחים בינלאומיים לבין המורדים, שסירבו עד כה לאפשר גישה בטוחה לזירת האסון.

במקביל, ראש ממשלת מלזיה, נג'יב ראזק, הגיע להסכם עם המורדים, שלפיו תתאפשר "גישה בטוחה" לאזור התרסקות המטוס של חברת "מלזיה איירליינס" שהופל ביום חמישי האחרון ובו 298 נוסעים ואנשי צוות. במסגרת ההסכם, יעבירו המורדים את הקופסאות השחורות של המטוס שנמצאות בידיהם.

התרסקות המטוס המלזי באוקראינה - כותרות אחרונות
הבדלנים "גנבו" את הגופות מהמטוס שהתרסק באוקראינה
ישראלי בין 295 ההרוגים בהתרסקות המטוס המלזי
מצמרר: נוסע במטוס המלזי צילם אותו למקרה שיתרסק

רכבת שבה גופות נוסעי המטוס המלזי יוצאת מהעיר טורז אל עבר העיר חרקוב, אוקראינה, 21 ביולי 2014. רויטרס
הרכבת שבה אוחסנו הגופות עוזבת את העיר טורז, הערב/רויטרס

מוקדם יותר היום אמר ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נמצא "בצד של השטן", כחלק מהטענות של קייב שלפיהן לרוסיה היה חלק מכריע ביירוט המטוס המלזי בשמי מזרח המדינה. פוטין טען מצדו שלכל "האנשים באוקראינה יש חלק בטרגדיה".

יצניוק טען שהמטוס הופל ככל הנראה באמצעות טיל בוק (SA-11). "המערכת הזאת לא הייתה יכולה להיות מופעלת על ידי טרוריסטים פרו-רוסים ושיכורים", הצהיר יצניוק במסיבת עיתונאים.

פוטין, מצדו, הכריז כי הוא "יעשה הכול כדי להבטיח את ביטחונם" של המומחים שהגיעו לאתר התאונה על מנת לחקור את נסיבותיה. פוטין טען כי כל "האנשים באוקראינה" אחראים לאירוע. "לאף אחד אין את הזכות להשתמש בטרגדיה הזאת בשביל צריכים פוליטיים. תאונות כאלו צריכות לאחד אנשים, ולא לפלג אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully