וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס בואינג מלזי ובו מאות נוסעים הופל בשמי אוקראינה

17.7.2014 / 18:32

על המטוס, שהיה בדרכו מאמסטרדם לקואלה לומפור, היו 295 בני אדם. כולם נספו. נשיא אוקראינה: "המטוס נפגע מטיל במעשה טרור". פוטין הביע תנחומים. הבדלנים מכחישים מעורבות

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור נאור

מטוס נוסעים של "מלזיה אירליינס" ובו 295 בני אדם התרסק אחר הצהריים (חמישי) במזרח אוקראינה. במטוס הבואינג 777 היו 280 נוסעים ו-15 אנשי צוות וככל הנראה כולם נספו בהתרסקות.

נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, הודיע כי המטוס הופל מפגיעת טיל. "זו לא תאונה, זו לא קטסטרופה - זה מעשה טרור לכל דבר". אמר.

המטוס המריא מאמסטרדם לקואלה לומפור. חברת התעופה המלזית אישרה כי איבדה קשר עם טיסה טיסה MH17 אחרי שהמטוס למרחב האווירי של אוקראינה. במטוס היו עשרות נוסעים הולנדים ולפחות 23 אזרחים אמריקנים.

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר כי הוא "המום מהדיווחים הדרמטיים". הוא שוחח עם כתבים לפני שעזב ועידת פסגה שהשתתף בה בבריסל כדי לשוב בבהילות לאמסטרדם.

גורמים במשרד ההגנה בקייב אמרו כי המטוס הופל מפגיעת טיל "בוק" (SA-11) בזמן ששייט בגובה 33 אלף רגל. בשל המתיחות, כמה חברות תעופה אירופיות, בהן לופטהנזה, איר פראנס ו-וירג'ין אטלנטיק, הודיעו כי יימנעו לעת עתה מלחלוף במזרח אוקראינה.

המורדים מכחישים שהפילו את המטוס

המטוס התרסק בעיר טורז שבמחוז דונייצק, כ-40 ק"מ מהגבול הרוסי. עדי ראיה אמרו כי הגופות התפזרו ברדיוס של 15 ק"מ. באזור ההתרסקות שולטים הבדלנים הפרו-רוסים, הנאבקים בממשל המרכזי בקייב. אחד ממנהיגי המורדים האשים את ממשלת אוקראינה בהפלת המטוס, ודחה בתוקף את ההאשמות כי אנשיו אחראים להתרסקות. לדבריו, המורדים כלל אינם מצוידים בטיל המסוגל להגיע לרום שכזה.

ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזאק, אמר כי הוא "המום מהדיווחים", ומסר כי ממשלתו פתחה בחקירת התאונה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר את תנחומיו לרזאק, ואמר כי הוא מביע צער בפני משפחות הנספים. פוטין שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ודן עמו בהתרסקות המטוס. לא נמסרו פרטים על תוכן השיחה. דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, אמרה כי ארה"ב מנסה לברר פרטים על "ההתרסקות הטרגית".

ב-2001 הופל מטוס של סיביריה איירליינס שהמריא מנתב"ג, על ידי טיל תועה של צבא אוקראינה. 78 בני אדם נספו, בהם עשרות ישראלים.

כותרות נוספות בוואלה! חדשות
פורסם תיעוד של התקיפה בעזה שגרמה למות 4 ילדים
מה באמת עומד מאחורי התמונה שהסעירה את העולם?
ארדואן על איילת שקד: היא מזכירה לי אדולף היטלר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בטלוויזיה הרוסית שודרו תמונות מזירת ההתרסקות, שבהן נראו עשרות גופות שרועות בשדה חרוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר האשים משרד ההגנה בקייב כי צבא רוסיה הפיל מטוס קרב של צבא אוקראינה. המטוס, מדגם סוחוי 25, התרסק אתמול בשעות הערב. אוקראינה טוענת כי הטילים שגרמו להפלתו שוגרו משטח רוסיה.

זו הייתה הפעם השנייה השבוע שקייב ייחסה לרוסיה האשמות מסוג זה. בתחילת השבוע התרסק מטוס תובלה אוקראיני, וגם אז נטען כי הוא צלל לארץ אחרי שנפגע מטיל ששוגר מרוסיה. בשני מקרי ההתרסקויות, לא היו אבידות בנפש: במקרה הראשון, ארבעת אנשי הצוות הצליחו לרסק את המטוס לשדה פתוח, ובמקרה השני הטייס נטש את המטוס בשלום.

בחודש שעבר הודיעה ממשלת אוסטרליה על מבצע חיפושים חדש לאיתור שברי המטוס המלזי, שהתרסק באוקיינוס ההודי לפני ארבעה חודשים, באחת התעלומות הגדולות בתולדות התעופה האזרחית.

טיסת MH370 של "מלזיה איירליינס" נעלמה ב-8 במרץ, אחרי שהמריאה מקואלה לומפור בדרכה לבייג'ינג. 239 בני אדם ואנשי צוות היו במטוס. החיפושים צומצמו בחודש מאי, אחרי שכשלו המאמצים לאתר את הקופסאות השחורות שלו.

זירת ההתרסקות של מטוס מלזיה איירליינס שהופל בשמי אוקראינה – 17 ביולי 2014. רויטרס
כבאים בזירת ההתרסקות/רויטרס
זירת ההתרסקות של מטוס מלזיה איירליינס שהופל בשמי אוקראינה – 17 ביולי 2014. רויטרס
זירת ההתרסקות של מטוס מלזיה איירליינס שהופל בשמי אוקראינה – 17 ביולי 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully