וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן יוזם: הפסקת אש ופתיחת מעבר רפיח

16.7.2014 / 16:38

פרסום ראשון: יו"ר הרשות הפלסטינית יציע לנשיא מצרים סיסי לפתוח את המעבר ולהציב שם כוחות בפיקוחו. ישראל אינה מתנגדת למהלך. נתניהו: "ניסינו למצוא פתרון למצב אך חמאס סירב"

צילום: ניב אהרונסון, קובי אליהו, משה ראובינוב, רן צימט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פרסום ראשון: הרשות הפלסטינית תציע למצרים לפתוח את מעבר רפיח בפיקוח מנגנוני הביטחון של הרשות. זאת, במסגרת המאמצים להביא להפסקת אש ברצועת עזה בין ישראל לבין חמאס, כדי לסיים את מבצע "צוק איתן". מבחינת חמאס, אחת הדרישות העיקריות לעצירת הלחימה טמונה בפתיחה המעבר, המקשר את הרצועה עם מצרים. מקורות ישראלים אמרו לוואלה! חדשות כי ירושלים לא תתנגד לפתיחת המעבר.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן הגיע היום (רביעי) לקהיר כדי להציג את עיקרי היוזמה לנשיא המצרי, עבד אל-פתאח סיסי. הוא צפוי להיפגש היום עם סגנו של חאלד משעל, מוסא אבו מרזוק, ולאחר מכן ימשיך לביקור מדיני בטורקיה ובארצות המפרץ. יו"ר הרשות כבר שיגר לקטאר את שניים מיועציו הבכירים, ג'יבריל רג'וב וחוסיין א-שייח'. אבו מאזן הגיע למצרים בלוויית יועציו וראשי מנגנוני המודיעין שלו. הוא צפוי להיפגש בקהיר גם עם נציגי הליגה הערבית. לקהיר בא במקביל גם שליח הרביעייה הבינלאומית (הקוורטט) טוני בלייר, המשמש כיועץ לנשיא סיסי.

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות
הבעיה האסטרטגית שרק פעולה קרקעית תוכל לפתור
בית נפגע מרסיסים בתל אביב, פצועה קל בבאר טוביה
מה באמת עומד מאחורי התמונה משדרות שהסעירה את העולם?

אבו מאזן בפגישה עם שרת החוץ של איטליה פדריקה מוגריני – רמאללה, 15 ביולי 2014. AP
אבו מאזן בפגישה עם שרת החוץ של איטליה, אתמול ברמאללה/AP

על פי התכנית של הרשות, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, הסרים לפקודותיו של אבו מאזן, יתפרסו לא רק במעבר רפיח, אלא גם לאורך הגבול בין מצרים ועזה (ציר פילדלפי). הרשות אף הכינה כוח מהגדה שיעבור לרצועת עזה, ויפקח על פעולותיהם של מאות אנשי המנגנונים שיתפרסו ברפיח. בכוונת הרשות לגייס מחדש כמה מאות פעילים ממשמר הנשיאות הנשיאותי ומכוח הביטחון הלאומי המתגוררים ברצועת עזה. הם מקבלים משכורות מרמאללה אך אינם עובדים מאז ההפיכה בעזה ביוני 2007.

חברי המנגנונים הללו כבר קיבלו הודעה על התוכנית המיועדת להם. מצרים הבהירה בחודש האחרון כי מעבר רפיח לא יפתח אלא בנוכחות כוחותיו של אבו מאזן בגבול. הרשות אף תבקש מישראל להפעיל את מעבר ארז, שוב תחת פיקוח מנגנוני הביטחון של הרשות, ובכך למעשה יוסר "המצור" על עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר שטיינמאייר – תל אביב, 15 ביולי 2014. AP
"הדבר החשוב - שעזה תפורז מנשק". נתניהו/AP

בכיר בחמאס הבהיר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי ארגונו אינו שולל את הרעיון, אך הוסיף כי "הדבר צריך להיעשות בתיאום ובהתייעצות עמנו". עם זאת, הבכיר הדגיש כי לחמאס יש דרישות נוספות, כמו הסרת המצור וכן שחרור האסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט, ונעצרו מחדש לאחר החטיפה והרצח של שלושת הנערים הישראלים.

בכיר נוסף בחמאס הדגיש כי מצרים הייתה ונותרה המתווכת בין ישראל לבין הארגון במסגרת המאמצים להפסקת אש. לדבריו, בחמאס היה כעס על האופן שבו פורסמה היוזמה המצרית להפסקת אש, ממש במקביל להעברתה לנציג הארגון בעזה, מבלי שקהיר התייעצה בכלל עם חמאס. "לא אמרנו שאיננו רוצים את המצרים", אמר. "הם אמנם לא התייעצו אתנו אבל הקשר איתם נמשך. המגעים בין המודיעין המצרי לבין חמאס עומדים בעינם. יש כעת הרבה גורמים שמנסים לתווך ולגשר אבל אין שום ערוץ ממשי מלבד זה המצרי".

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אחר הצהריים לכשלון המגעים מול חמאס במסגרת המאמצים להביא להפסקת אש מול הארגון במסגרת מבצע "צוק איתן". "ניסינו למצוא פתרון למצב אך חמאס סירב", אמר נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת בכנסת יחד עם שרת החוץ האיטלקית, פדריקה מוגריני. "אני חושב שכל אנשי הקהילה הבין-לאומית צריכים לגנות אל חמאס על פשעיו". נתניהו הוסיף כי "הדבר החשוב הוא שעזה תפורז מנשק, זה חלק חשוב מהפתרון ארוך הטווח אבל הדבר המיידי הוא הזכות שלנו להגן על עצמנו ולהילחם באנשים שפוגעים בנו ומשתמשים באזרחים שלהם".

השר לשעבר, תת-אלוף (במיל') אפי איתם, הדגיש במשדר וואלה! חדשות, בדומה לראש הממשלה נתניהו, כי על חמאס להתפרק מנשקו. "סבב הלחימה הנוכחי בין ישראל לבין חמאס צריך להסתיים באופן שונה מפעמים קודמות", אמר. "אחד הכלים שלנו הוא לחימה קרקעית. יהיה קשה להפסיק את הירי, שזו מטרת המינימום, בלי מהלך קרקעי משמעותי. במקומות שבהם פעלנו בעבר קרקעית, כמו שכם ורמאללה, אין טילים".

(עדכון ראשון: 13:31)

פגיעת רקטה בחצר בית באשקלון. יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
פגיעת רקטה באשקלון, היום/חטיבת דובר המשטרה
נפילת רקטה בשדות נגב. יולי 2014. דוברות שדות נגב,
נפילת רקטה במועצה האזורית שדות נגב/דוברות שדות נגב
אביגדור ליברמן בבית שנפגע מרקטה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
שר החוץ ליברמן בביקור באשקלון/יותם רונן
רכבים שנפגעו מפגיעת רקטה בחוף אשקלון. יולי 2014. צילום כבאות והצלה חוף אשקלון, מערכת וואלה! NEWS
כל ירכב שנפגע מפגיעת רקטה באזור אשקלון/מערכת וואלה! NEWS, צילום כבאות והצלה חוף אשקלון
יירוט בשמי תל אביב. יולי 2014. בן קלמר
יירוט של רקטה בשמי תל אביב/בן קלמר
היום השמיני למבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
נהגים תופסים מחסה מרקטות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully