וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים הפגינו בהוג קונג: "לא נציית לסין"

בהפגנה הגדולה ביותר מאז העברת הריבונות על האי לממשלה המרכזית בבייג'ינג ב-1997, מחו התושבים נגד סירובה של סין לאפשר בחירות דמוקרטיות. צפו במפגינים שרים את המנון המחאה

אלפים בהפגנה פרו-דמוקרטית בהונג קונג. רויטרס
"הממשלה שלנו, הבחירה שלנו". מאות אלפים ברחובות הונג קונג, היום/רויטרס

17 שנים לאחר שהועברה השליטה על הונג קונג מידי השלטון הבריטי לממשלה הסינית, יותר מחצי מיליון תושבי האי הפגינו היום (שלישי) במחאה נגד צעדים אנטי-דמוקרטיים של הרשויות בבייג'ינג. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתבו סיסמאות תמיכה בדמוקרטיה, וקראו: "הממשלה שלנו, הבחירה שלנו".

מדובר, לפי ההערכות, בהפגנה הגדולה ביותר שראתה הונג קונג, המוגדרת אזור מנהלי מיוחד, ומארגניה הבהירו כי הפעילים יצאו לרחובות שוב - אם סין לא תאפשר לערוך בחירות ישירות ודמוקרטיות בשנת 2017. ה-1 ביולי, יום העברת הריבונות על הונג קונג, מצוין מדי שנה במחאה. השנה, במוקד ההפגנה עמד מסמך המדיניות שפרסם הקבינט הסיני, לפיו "האוטונומיה בהונג קונג אינה נתונה, אלא כפופה לאישור הממשלה המרכזית".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
קלטת ממנהיג דאעש: "מוסלמים, מהרו למדינה החדשה"
אוקראינה: הפסקת האש תמה, לא יוטלו סנקציות חדשות
פוטין: "המערב אחראי לכאוס בעיראק, בלוב ובאוקראינה"

אלפים בהפגנה פרו-דמוקרטית בהונג קונג. רויטרס
"האזרחים האמיתים של הונג קונג מתנגדים לקומוניזם". ההפגנה, היום/רויטרס

המפגינים שרו את הגרסה הקנטונזית לשיר "היי, הקשיבו, הם שרים" ("Can You Hear the People Sing?") מתוך המחזמר "עלובי החיים", המבוסס על ספרו של ויקטור הוגו. מילות השיר הקוראות לשוויון זכויות אוניברסלי הפכו להמנונם של המוחים בהונג קונג.

"אנחנו מודאגים", סיפר ג'ף קווק בוויקטוריה פארק בעיר, משם יצאה תהלוכת המחאה, "הממשלה המרכזית מנסה להגיד לאנשי הונג קונג שהם המדינה המארחת, ושהונג קונג היא פשוט אחד מאזוריה (של סין). הם מנסים לומר לנו שיש להם כוח מוחלט עלינו". כתבים שנכחו במקום סיפרו כי שישה מגרשי הכדורגל בפארק והאזור שסביבם היו מלאים במפגינים.

קווק טען כי בייג'ינג אינה מכבדת את העיקרון של "מדינה אחת, שתי מערכות", במסגרתו ניתן להונג קונג לשלוט במרבית ענייני הפנים שלה. מפגין נוסף, קני צ'אן, הוסיף: "בעבר, נדמה שבייג'ינג עשתה זאת צעד אחר צעד, אבל עכשיו ברור שהם לא סובלים אותנו. אנחנו כבר לא צייתנים, אנחנו מתנגדים יותר ויותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ההפגנה הגיעה ימים בודדים לאחר שנערך משאל עם לא-רשמי, שנועד להראות את התמיכה שיש בקרב אזרחי הונג קונג למדיניות דמוקרטית. הממשלה המרכזית, מצדה, קראה למשאל העם "פארסה פוליטית".

המפלגה הקומוניסטית הבטיחה לאפשר לאזרחי הונג קונג להצביע בבחירות בשנת 2017, אך דחו את הקריאות לאפשר לציבור להעמיד מועמדים למשרת ראש העיר. בייג'ינג ממשיכה לדרוש כי רשימת המועמדים תורכב על ידי ועדה המקורבת לממשלה המרכזית, כפי שנעשה במערכות בחירות קודמות.

הפעילים הפרו-דמוקרטיים הכריזו כי יסגרו את הרובע הכלכלי של העיר ויקיימו מחאות נוספות אם בייג'ינג לא תציג רפורמות בבחירות, אשר יעמדו בקנה אחד עם סטנדרטים בינלאומיים. לאונג צ'ון-יינג, מנהיג העיר, ניסה להרגיע את הרוחות, והבטיח כי יעשה "כל שניתן על מנת להגיע להסכמה" לקראת קיום הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully