וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש" הכריז על חליפות איסלאמית בעיראק ובסוריה

הארגון הסוני "המדינה האיסלאמית" הכריז על "כינונה מחדש של החליפות" בשטחים שבשליטתו. דובר הארגון קרא לאל קאעדה להצהיר אמונים למנהיג. בתוך כך, הלחימה בתיכרית נמשכת

פעילי המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה, ארכיון. AP
פעילי "המדינה האיסלאמית" בעיראק/AP

דובר הארגון הסוני "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה", אבו מוחמד אל-עדנאני, הכריז היום (ראשון) על הקמת חליפות איסלאמית בשטחים שנכבשו על ידי הארגון בסוריה ובעיראק. לפי הכרזת הארגון, הוא ייקרא מעתה "המדינה האיסלאמית", והעומד בראשו, אבו באכר אל-בגדאדי, הוכרז כאמיר המדינה החדשה.

אל-עדנאני קרא לאל קאעדה ולפלגים סונים נוספים הפועלים באזור להצהיר אמונים למדינה האיסלאמית ולתמוך בפעילות הארגון, והוסיף כי ההכרזה על "כינונה מחדש של החליפות" הגיעה לאחר פגישה של הנהגת הארגון.

הלחימה בעיראק - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
"חשוב להתערב צבאית בעיראק, גם אם זה לא יתרום"
המלחמה במורדים: עיראק קיבלה מרוסיה מטוסי תקיפה
מיוחד | מפלצת בחצר האחורית

מתנדבים שיעים שהצטרפו לצבא עיראק צועדים במחוז דיאלה. 26 ביוני 2014. רויטרס
לוחמים שיעים שהצטרפו לצבא עיראק/רויטרס

הארגון, המוכר גם בשם "דאעש", מעורב בלחימה נגד משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד במשך השנתיים האחרונות. הנהגת הארגון הנהיגה חוקים איסלאמיסטיים באזורים שבשליטתו, ולפי דיווחים, הוציאה להורג מוסלמים שיעים רבים, המתנגדים לארגון.

כמו כן, לוחמי הארגון השתלטו על אזורים נרחבים בצפון עיראק ובמזרחה במהלך החודש האחרון. גם היום, הלחימה בין הארגון הסוני לכוחות צבא עיראק נמשכו בתיכרית, עיר הולדתו של הרודן סדאם חוסיין, עליה השתלטו המורדים לפני כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully