וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת המטוס המלזי: החיפושים יתחדשו ב"מעגל ה-7"

ממשלת אוסטרליה הודיעה על מבצע חדש לאיתור שרידי המטוס שהתרסק בחודש מרץ, מדרום לאזור שבו הופסקו החיפושים בחודש שעבר. "הטייס האוטומטי הטיס את הבואינג"

מטוסי מלזיה אירליינס ברחבת החנייה של נמל התעופה של קואלה לומופר – 27 במאי 2014. AP
מטוסים של "מלזיה אירליינס" בנמל התעופה בקואלה לומפור/AP

ממשלת אוסטרליה הודיעה על מבצע חדש לאיתור המטוס המלזי, שנעלם בחודש מרץ. סגן ראש הממשלה ושר התחבורה, וורן טראס, אמר הבוקר (חמישי) כי הוא בטוח שהבואינג 777 יימצא בסופו של דבר בדרום האוקיינוס ההודי, באזור הנמצא כ-1,800 ק"מ ממערב לאוסטרליה.

בנוסף, טראס אמר כי "סביר מאוד, מאוד, שהמטוס הוטס בטייס אוטומטי" בזמן שהתרסק. החיפושים החדשים ייפתחו בחודש אוגוסט, ויימשכו כשנה.

טיסת "מלזיה איירליינס" נעלמה ב-8 במרץ, אחרי שהמריאה מקואלה לומפור בדרכה לבייג'ינג. 239 בני אדם ואנשי צוות היו במטוס. החיפושים צומצמו בחודש שעבר, אחרי שכשלו המאמצים לאתר את הקופסאות השחורות שלו. במסיבת עיתונאים שכינסו הבוקר בקנברה, הודיעו נציגי ממשלת אוסטרליה כי ניתוח חדש של נתוני הטיסה חוזה שטיסה MH370 "צפויה להימצא בסמיכות" לנתיב המכונה "המעגל השביעי".

סגן ראש הממשלה של אוסטרליה וורן טראס (משמאל) מציג את מפת החיפושים החדשה אחרי המטוס המלזי. קנברה, 26 ביוני 2014. GettyImages
סגן ראש ממשלת אוסטרליה, וורן טראס, עם מפת החיפושים החדשה/GettyImages

לא ברור לגמרי עד כמה "המעגל השביעי", שהוצג במפה שסיפקה ממשלת אוסטרליה, חופף את האזור שבו נערכו החיפושים הקודמים. צוללת מיוחדת שסיפקה ארה"ב ערכה חיפושים ממערב לאוסטרליה, אך לא הצליחה לאתר את הקופסה השחורה של המטוס. ב-5 וב-8 באפריל, צוותי החקירה הבינלאומיים סברו כי הצליחו לאתר איתותים מאחת הקופסאות השחורות, והדבר סייע לצמצם את אזור החיפושים לשטח של 850 קילומטרים רבועים.

אלא שבכיר בצי האמריקני הודיע שהאותות לא נבעו מהקופסות השחורות של המטוס, וכי החיפושים נעשו באזור שגוי, משום האותות נבעו דווקא מהספינה שהובילה את הצוללת.

תעלומת המטוס המלזי - כותרות אחרונות
המאמץ הבינלאומי הסתיים בכישלון, נערך במקום הלא נכון
מסתמן: הדלק במטוס אזל לפני שהבואינג צלל למצולות
"אנחנו משוכנעים שאנחנו יודעים היכן הקופסה השחורה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully