וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי מזהיר את אובמה: אל תתערבו במשבר בעיראק

המנהיג העליון של איראן טוען כי "העיראקים יפתרו את המשבר בעצמם". המורדים הסונים כבשו את הציר המוביל לירדן. שר החוץ קרי בא לקהיר ודן במתחולל בעיראק עם הנשיא סיסי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנהיג העליון עלי חמינאי, הבוקר בפגישה עם יו"ר הרשות השופטת סאדק לאריג'אני/מערכת וואלה!, צילום מסך

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, מזהיר את ארצות הברית מפני התערבות צבאית במשבר בעיראק השכנה. בפגישה הבוקר (ראשון) עם מחוקקים ואנשי דת בכירים, אמר חמינאי כי "העיראקים מסוגלים לפתור את המשבר בעצמם" ולשים קץ לאלימות המשתוללת בארצם. לדבריו, אין צורך "במעורבות של אמריקה או של כל מדינה אחרת. אנחנו מאמינים בממשלת עיראק".

חמינאי אמר כי וושינגטון מנסה לשמור על עיראק תחת שליטתה, ולהציב בה שליטים שיצייתו למרותה. לטענת המנהיג העליון של איראן, המשבר בעיראק לא התגלע על רקע עדתי, אלא מתחולל בין מי שדורשים עצמאות לארצם, ובין אלה שתובעים לשמור על כוחה האזורי של ארה"ב.

המורדים הסונים, המאוגדים תחת הארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק ובשאם"‏ (ISIL, או "דאעש") הצליחו לכבוש הבוקר עיר נוספת במחוז אנבאר הגובל בסוריה, בירדן ובערב הסעודית. בכך עולה ל-ארבע מספר הערים שכבשו ביומיים האחרונים במחוז המערבי, הגדול ביותר במדינה.

המשבר בעיראק - כותרות אחרונות
המורדים הסונים כובשים עוד ועוד יעדים על נהר הפרת
עיראק ביקשה מארה"ב לתקוף אווירית בשטחה
במרחק זריקת אבן מכאן: עיראק נסחפת למלחמה

כוחות מיוחדים של משטרת עיראק באימון לחימה בשטח בנוי במרכז רמדאי, בירת מחוז אנבאר - יוני 2014. רויטרס
שוטרים עיראקים באימון לוחמה בשטח בנוי בעיר רמאדי, בירת מחוז אנבאר/רויטרס

במסגרת גל המתקפה החדש, המורדים כבשו לפנות בוקר את העיר רוטבה, כ-150 קילומטרים מהגבול הירדני. אתמול נכבשו הערים ראווה ועאנה, ובתום קרב עז נכבשה גם העיר קאים החולשת על מעבר הגבול לסוריה.

מדובר במהלומה נוספת לממשלתו של ראש הממשלה השיעי, נורי אל-מאלכי, הנאבק על עתידו הפוליטי מול גורמים הדורשים להדיחו. עם כיבוש רוטבה, המורדים הסונים השתלטו למעשה על הדרך המרכזית בין בגדאד לירדן. אך ההישג החשוב של היומיים האחרונים טמון בכיבוש הערים ראווה ועאנה שלגדות נהר הפרת, שככל הנראה נועד לסלול הדרך לעבר סכר חשוב בעיר חדית'ה. השמדתו עלולה לפגוע באספקת החשמל לעיראק כולה ולגרום להצפת ערים שלמות.

בתוך כך, צבא עיראק הפציץ היום שיירות של המורדים באזור העיר הכבושה תיכרית והרג 40 מאנשיהם. עדי ראייה טוענים כי גם אזרחים נהרגו במתקפה, אחרי שאחת הפצצות פגעה בתחנת דלק והעלתה אותה באש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נפגש עם שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי - קהיר, 22 ביוני 2014. רויטרס
ג'ון קרי עם שר החוץ המצרי החדש סאמח שוכרי, הבוקר בקהיר/רויטרס

שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, בא הבוקר לקהיר, כדי לדון במתחולל בעיראק עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי. קרי ימשיך ממצרים לעמאן, ומשם ייצא לבריסל ולפריז כדי לתאם את הפעילות האמריקנית בעיראק.

בסוף השבוע הודיע נשיא ארה"ב אובמה על שיגור 300 יועצים מיוחדים לעיראק, כדי לסייע לכוחות המשטרה והצבא המקומיים בלחימה נגד המורדים הסונים. עם זאת, הוא סירב להתחייב לומר אם ארה"ב תתקוף את המורדים מהאוויר, וציין כי עדיין אין מודיעין מדויק על תנועת החמושים.

המורדים נעזרים בשליחים כדי להעביר מסרים, ואינם מתקשרים בטלפונים סלולריים או במסרונים. לפי פקידים בוושינגטון, אם ינסו המורדים להגיע לבגדאד, ייתכן שהם יאלצו להגדיל את היקף התקשורת שלהם זה עם זה, ובכך להיחשף למודיעין האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully