וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסל בסיני מנהיג ארגון טרור ששיגר רקטות לישראל

23.5.2014 / 7:15

שאדי אל-מניעי, מנהיג ארגון הטרור הגדול ביותר בחצי האי, ככל הנראה חוסל על ידי שבט בדואי יריב יחד עם שלושה מאנשיו. הארגון "בית אל-מקדס" אחראי לפיגוע ליד אילת ב-2011

שוטרים מצרים בגבול מצרים - רפיח. AP
אנשי כוחות ביטחון מצריים בחצי האי סיני/AP

ראש ארגון הטרור "אנסאר בית אל-מקדס", שאדי אל-מניעי, חוסל הלילה (שישי) בעת ששהה עם שלושה מאנשי הארגון במרכז חצי האי סיני. מדובר בארגון טרור הגדול ביותר הפועל בחצי האי, הוא כולל מאות פעילים ומזוהה עם אל-קאעדה. לאחרונה ניסה הארגון להעביר את פעילותו לתוך מצרים, ואף קיבלה אחריות על כמה פיגועים במדינה.

על פי הדיווחים, אל-מניעי ושלושת חברי הארגון הנוספים נסעו במכונית באזור ג'בל אל-מע'ארה שבמרכז סיני. רעולי פנים חמושים, ככל הנראה בדואים מקרב תושבי חצי האי, הם שחיסלו את מניעי ואת שלושת המפקדים האחרים: סלים אל-חמאדין, גיסו של אל-מניעי; סאלם אל-חמאדין; ואחמד זאייד כילאני. לאחרונה היו בין אל-מנעי לבין כמה מהשבטים הבדואים חיכוכים קשים על רקע פעילותו של האיש בחצי האי. ייתכן שהמניע להתנקשות באל-מניעי היה נקמת דם.

עוד בוואלה! חדשות:
נשיא מצרים לשעבר מובארק נידון ל-3 שנות מאסר
"כל מטוס סורי שיחצה את הגבול - יופל"
הותר לפרסום: פלסטיני נאשם שניסה לחטוף יהודים מביתם בצפון

זירת ניסיון התנקשות בשר הפנים המצרי מוחמד איבראהים, קהיר, 2013. AP
בין הפעולות הרבות שהוביל "אבו עבדאללה". זירת ניסיון ההתנקשות בשר הפנים, מוחמד איברהים/AP

הארגון אנסאר בית אל-מקדס נחשב אחראי לשורה של פיגועים בחצי האי סיני ובישראל. אנשיו היו מעורבים בירי רקטות לעבר אילת וכן בפיגוע באוגוסט 2011 בכביש 12, ליד הגבול בין ישראל למצרים, שבו נהרגו שמונה ישראלים. כמו כן, קיבל הארגון אחריות בעבר לכמה מהמתקפות הקטלניות ביותר נגד כוחות הביטחון במצרים מאז הדחתו של הנשיא לשעבר ומנהיג האחים המוסלמים, מוחמד מורסי.

לפני כחודשיים נהרג תאופיק מוחמד פריג', אחד ממייסדי הארגון ומהאחראים לפיגוע בכביש 12. זאת, לאחר שמטען שהוביל במכוניתו התפוצץ כתוצאה מתאונת דרכים בסיני. פריג', שהיה ידוע בכינויו "אבו עבדאללה", היה אחראי גם לפיצוץ צינורות גז ממצרים לישראל, וכן ניסיון התנקשות כושל בשר הפנים המצרי, מחמוד איברהים, בקהיר בספטמבר 2013.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully