וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד פיגוע בוולגוגרד ברוסיה: 15 הרוגים בפיצוץ אוטובוס

עשרות נפצעו קשה. שירותי הביטחון מעריכים שלפיגוע יש קשר לפיצוץ שאירע אתמול בתחנת הרכבת המרכזית בעיר, בו נהרגו 17 בני אדם. בהרוגים הבוקר - תינוק בן שנה

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

בפעם השנייה ביממה: פיגוע קטלני בעיר וולגוגרד (לשעבר סטלינגרד). לפחות 15 בני אדם, נהרגו הבוקר (שני) בפיצוץ באוטובוס חשמלי בדרום רוסיה. בהרוגים תינוק בן שנה. כ-25 בני אדם נפצעו, ומרביתם אושפזו כשהם סובלים מפצעים קשים.

דובר המשטרה בעיר, ולדימיר מרקין, אמר כי חקירה ראשונית העלתה שמחבל מתאבד פוצץ עצמו באוטובוס. שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (פ.ס.ב) מעריך שהפיצוץ קשור לפיגוע שאירע אתמול בתחנת הרכבת המרכזית של העיר: בפיגוע הזה נהרגו 17 בני אדם, כשמחבלת מתאבדת ממוצא צ'צ'ני התפוצצה בכניסה לאולם הנוסעים.

זהו הפיגוע השלישי בעיר בחודשיים. בשנים האחרונות אירעו כמה פיגועים באזור, על ידי מוסלמים הדורשים אוטונומיה בצפון הקווקז.


עוד בנושא:
וולגוגרד - סטלינגרד של פוטין
הפיגוע ברוסיה: המחבלת נישאה לשני טרוריסטים
רוסיה: 16 הרוגים בפיגוע בתחנת רכבת בוולגוגרד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיגוע שני בעיר בתוך יממה. זירת הפיגוע, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדיווחים בתקשורת המקומית עולה כי הפיצוץ אירע בשעות הבוקר המוקדמות, סמוך לשוק ברובע דרזינסקי בעיר. הפיצוץ קרע את האוטובוס לחלוטין וניפץ חלונות בניינים סמוכים. "זה מפחיד, אף אחד לא עולה כעת לאוטובוסים ולרכבות וכולם מעדיפים ללכת. אנשים לא ישתמשו עוד בתחבורה הציבורית", אמר אחד מתושבי העיר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיגועים בוולגוגרד מעלים חשש מטרור במשחקי החורף שייפתחו בפברואר בעיר סוצ'י/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש, אחרי הפיגוע בתחנת הרכבת, הורה הנשיא ולדימיר פוטין להדק את האבטחה סביב תחנות הרכבת ונמלי התעופה הרבים במדינה. במוסקבה מודאגים שמא קבוצות טרור מנסות להעלות את רף האלימות לקראת משחקי החורף בעיר סוצ'י, בחודש פברואר 2014. סוצ'י שוכנת כ-700 קילומטרים מוולוגרד.

לפני חודשיים נהרגו בוולגוגרד שבעה אנשים בפיגוע שעשתה מחבלת מתאבדת, שהתפוצצה באוטובוס באותו מקום, ובסוף השבוע נהרגו שלושה בני אדם בפיצוץ מכונית ממולכדת בעיר פיטיגורסק הסמוכה.

בחודש יולי, מנהיג המורדים הצ'צ'נים, דוקו אומרוב, העלה סרטון לרשת וקרא לאנשיו "להשתמש בכל הכוח האפשרי" כדי למנוע את קיום המשחקים.

פיגוע נוסף בוולגוגרד בדרום רוסיה. רויטרס
הידוק האבטחה לא מנע את הפיגוע. זירת הפיצוץ, הבוקר/רויטרס
פיגוע באוטובוס בעיר וולגוגרד, רוסיה, 30 בדצמבר 2013. רויטרס
אנשי משטרה וצבא בזירת הפיגוע, הבוקר/רויטרס

המחבלת מאתמול: "אלמנה שחורה" בת 26

אחרי כמה דיווחים סותרים, היחידה הרוסית ללוחמה לטרור הודיעה אמש כי מחבלת מתאבדת, שזוהתה לאחר מכן כאוקסנה אסלנובה, היא שעשתה את הפיגוע בתחנת הרכבת בוולגוגרד. היא פוצצה את עצמה בשער הכניסה לתחנה. עדי ראייה אמרו כי פיצוץ המטען - במשקל עשרה קילוגרמים - אירע ליד גלאי המתכות.

אסלנובה, בת 26, הייתה נשואה בעבר לאדם שנהרג בחילופי אש עם כוחות הביטחון הרוסיים, אולם ככל הנראה אלה לא היו נישואיה הראשונים. בכמה דיווחים נאמר כי אסלנובה נישאה תחילה למנסור ולביקוב, צ'צ'ני וחבר בכנופיה פלילית שחוסל ב-2008. לאחר מכן, נישאה למחבל בשם איסרפיל ולדיזחנוב, שהיה ידוע בשם אמיר חסן. הוא חוסל במרץ 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully