וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מציגה: אלה הסרטונים של "המפלצת מקנדהאר"

מפקד זרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה הציג סרטון שלכאורה פוענח מהמל"ט הסודי שאירן לכדה ב-2011. לטענת האירנים, הם הצליחו לייצר מטוסים המתבססים על דגמים שנתפסו

צילום: סוכנות הידיעות האירנית, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אירן טוענת כי הצליחה לפענח את המידע שהיה טמון במל"ט האמריקני הסודי שלכדה לפני יותר משנה, המכונה "המפלצת מקנדהאר". בסרטון שפרסמו סוכנויות הידיעות האירניות, נראה סרטון שחור-לבן, שנטען שחולץ ממטוס הריגול הלא-מאויש. מפקד זרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה של אירן, הגנרל עלי חג'יזדה, קריין את הסרטון, ואמר כי "המטוס הזה ביצע מבצעים רבים במדינות מסביב לאירן". לדבריו, המטוס, מדגם RQ-170, ביצע גם גיחות בפקיסטן. בעבר טענו האירנים כי הם הצליחו לייצר מטוסים המתבססים על ידע שהופק ממל"טים אמריקנים אחרים שלכדו, לטענתם.

לפי רשת סי-אן-אן, אין דרך לוודא אם התכנים שהציגה אירן אכן צולמו על-ידי המטוס, המכונה "סנטינל" ("זקיף") ושמעולם לא נחשף רשמית בתקשורת. גורמים בארה"ב טענו כי הוא לא התרסק באירן, וכי בשל תקלה טכנית נאלצו מפעיליו להורות לו לדאות לקרקע באיטיות. לפי כלי תקשורת רוסיים, זו הסיבה שחלק גדול ממערכות הביון של המטוס נותרו שלמות - גורם אפשרי לכך שהאירנים הצליחו לחלץ בשלום את הסרטונים שאגר המטוס.

חשש בישראל: נפילת המל"ט תחשוף סודות ה-F-35. רויטרס
קצין אירני מציג את המטוס שנלכד ב-2011/רויטרס

למרות מנגנונים שאמורים למחוק את הסרטונים במקרה של נחיתת חירום, האירנים הציגו חומרים שלכאורה חולצו מהמל"ט. הסרטון, שצולם ממצלמה חולפת, מציג מטוס הרקולס חונה על הקרקע ומל"טים נוספים שצולמו מרחוק. לפי כלי התקשורת באירן, הסרטון צולם בעת שהמל"ט נחת בבסיס של כוחות נאט"ו בקנדהאר בדרום אפגניסטן.

עוד בסוף 2011 טענה טהרן כי הצליחה לשאוב מידע מהמל"ט האמריקני, אך מומחים במערב אמרו כי כל מידע שכזה יהיה מקודד ולכן חסר-ערך. לפי הודעות קודמים של קצינים אירנים, המל"ט לא סייר מעל מתקני הגרעין של אירן. גם בכירים בארה"ב טענו כי המטוס לא עסק בפעולות ריגול בשמי המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully