וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת קורבן האונס: "מקווים שהודו תהפוך למקום בטוח יותר"

שגריר הודו בסינגפור סיפר כי המשפחה של הצעירה קיבלה אינספור פניות תומכות מתושבים. המשטרה הודיעה כי ששת החשודים באונס יואשמו ברצח. בינתיים, הפגנות שקטות בניו דלהי

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

משפחתה של קורבן האונס הקבוצתי בהודו, שמתה הלילה בבית חולים בסינגפור, מקווה שמותה יתרום להפיכתה של הודו למקום בטוח יותר עבור נשים – כך אמר הבוקר (שבת) שגריר הודו בסינגפור. לדבריו, בני המשפחה "מושפעים עמוקות" ממותה של הצעירה שנאנסה באכזריות במהלך נסיעה באוטובוס לפני כשבועיים. הוא סיפר כי בני המשפחה קיבלו אינספור פניות רבות של תושבים שהביעו בהם תמיכה. "הם מקווים שמות בתם יוביל לעתיד טוב יותר לנשים בניו דלהי ובהודו", אמר השגריר בשיחה עם כלי תקשורת בסינגפור. מכר של המשפחה אמר כי הוא מקווה שהאנסים ייתלו מוקדם ככל האפשר, כך צוטט בכלי התקשורת בהודו.

כלי תקשורת בהודו דיווחו כי גופתה של הצעירה תוטס הערב להודו מסינגפור ב"כלי טיס מיוחד". במקביל, המשטרה הודיעה כי שישה חשודים שנעצרו בחשד למעורבות באונס יואשמו ברצח – לאחר הצעירה מתה כתוצאה מהתקיפה. דובר המשטרה, רג'אן בהג'את, אמר כי אם יורשעו - השישה צפויים לעונש מוות.

הנציב העליון בהודו מוסר הודעה מטעם משפחתה של קורבן האונס הקבוצתי שמתה, 29 בדצמבר. רויטרס
השגריר ההודי בסינגפור מוסר את ההודעה בשם משפחתה של הקורבן/רויטרס

הלילה הודיע בית החולים בו הייתה מאושפזת הצעירה במצב קשה כי הלכה לעולמה. "אנחנו מצטערים לבשר כי המטופלת הלכה לעולמה בשלווה בשעה 04:45 לפנות בוקר. משפחתה ובכירים בממשלת הודו היו לצדה בשעת מותה", מסר קלווין לו, מנהל בית החולים "מאונט אליזבת'" בסינגפור, שאליו הוטסה השבוע הצעירה, שעוררה הפגנות המוניות ואלימות בימים האחרונים.

בעקבות ההודעה על מותה של הצעירה, נאספו הבוקר המוני מפגינים בבירה ניו דלהי בדרישה למצות את הדין עם הנאשמים במעשה. המפגינים עורכים במרכז העיר "הפגנה שקטה" וכוחות הביטחון אף סגרו חלקים נרחבים בעיר מחשש לעימותים. הבוקר הודיעה משטרת ניו דלהי כי אזור "שער הודו", בו ממוקמים מבני השלטון, ייסגר לכניסת הציבור. כמו כן, החליטה המשטרה לסגור עשר תחנות של הרכבת התחתית בבירה, מחשש לתקריות אלימות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה שקטה בניו דלהי בעקבות מותה של קורבן האונס הקבוצתי, 29 בדצמבר 2012. AP
"יום שחור בהיסטוריה של הודו". הפגנות שקטות בניו דלהי, היום/AP

"היום הקורבן לא איתנו ואני מביע את צערי על כך", אמר קרישנה תירס, השר לפיתוח נשים וילדים בהודו. "ראשית, ברצוני לומר שעלינו להישאר רגועים וכדי למנוע מתאונות כאלה להישנות יהיה עלינו לנקוט מספר צעדים. חוקי הממשלה צריכים להיאכף בקפדנות והממשל צריך למלא את חובתו. הציבור צריך לשתף פעולה ונצטרך לפתח חשיבה שתאפשר לנשים להרגיש בטוחות בתוך ביתן ומחוצה לו".

ממטה שארמה, ראש הוועדה הלאומית לנשים, אמרה בעקבות ההודעה על מות הצעירה כי "זה אירוע טרגי ביותר". לדבריה, היום הזה "יוכר כיום שחור בהיסטוריה של מדינתנו". עם זאת, היא קראה למפגינים לשמור על הסדר. "היום זה לא הזמן להיות תוקפניים או אלימים. במקום זאת, צורך השעה הוא להתפלל בשקט לנשמה שהלכה. אני פונה לאחים ולאחיות בארצי לשמור על השקט", אמרה.

ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, אמר לאחר היוודע דבר מותה כי הוא חש עצב עמוק והתחייב להפוך את סערת הרגשות שהתחוללה במדינה לצעדים ממשיים. בהודעה שפורסמה אמר סינג כי האונס יצר "רגשות ואנרגיות" בקרב הודים צעירים המחפשים שינוי בחברה. "זו תהיה הצהרת כבוד אמיתית לזיכרון שלה אם נהיה מסוגלים לתעל את הרגשות והאנרגיות למסלול בונה של פעולה", הוא הוסיף.

נושא: גופתה של קורבן האונס הקבוצתי בהודו, 29 בדצמבר 2012. רויטרס
גופתה של הצעירה בבית החולים בסינגפור/רויטרס

ארגונים למען זכויות נשים, שעסקו בנושא ביתר שאת בימים האחרונים, אמרו כי רוב מקרי האונס והתקיפה המינית בהודו אינם מדווחים, וכי לרוב התוקפים אינם נענשים. בניו דלהי בלבד יש את המספר הרב ביותר של פשעים על רקע מיני מבין כל הערים הגדולות במדינה, כשבכל 18 שעות בממוצע מדווח למשטרה על מקרה אונס. חרף המספרים, רק מקרה האונס המזעזע הזה עורר את זעם הציבור, שיצא לרחובות בדרישה לשיטור טוב יותר ולעונשים כבדים יותר לאנסים. במהלך ההפגנות בשבועיים האחרונים התפרסו מאות שוטרים ברחובות הבירה ובמוקדי ההפגנות, במהלכן נהרגו שני בני אדם - שוטר ועיתונאי.

המשטרה חוסמת דרכים בהודו מחשש למהומות בעקבות מות קורבן האונס הקבוצתי, 29 בדצמבר. AP
המשטרה חוסמת דרכים מחשש למהומות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully