וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון "בסיס הג'יהאד" נטל אחריות לפיגוע בבורגס

ניר יהב

21.7.2012 / 17:53

בהודעת הארגון האלמוני, שייתכן ומקורו בג'יהאד העולמי, שהגיעה לידי אתר לבנוני, נכתב כי "בעזרת אללה ולאחר מעקב צמוד, הצליח אחד מאיתנו לפוצץ אוטובוס של תיירים יהודים"

צילום: קובי אליהו, ערן גילאוורג עריכה: אמיר קוטיגרו, מיכאל ברגמן

ארגון בשם "בסיס הג'יהאד" נטל היום (שבת) אחריות לפיגוע בבורגס, בולגריה, ביום רביעי, שגבה את חייהם של חמישה ישראלים. "חודש הרמדאן הוא חודש הג'יהאד ומות הקדושים. חודש של לחימה באויבי אללה ושליחו, היהודים ועוזריהם האמריקאים", נכתב בהודעה הארגון האלמוני, שהגיע לידי האתר הלבנוני "א-נשרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחקירה משתתפים גם המוסד, השב"כ וה-CIA. זירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בעזרת אללה ולאחר מעקב צמוד, הצליח אחד מאיתנו לפוצץ אוטובוס של תיירים יהודים בבולגריה, גוזלי אדמת המקומות הקדושים", לשון ההודעה. "מלחמת הקודש אינה מוגבלת למקום מסוים, ואנו נמשיך להילחם ביהודים ובאמריקאים עד שיסתלקו מאדמת האיסלם". יצוין, כי ייתכן ומדובר בארגון ג'יהאד עולמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל בשדה התעופה, זמן קצר לפני ביצוע הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, נמשכת חקירת הפיגוע, בה לוקחות חלק בולגריה, ישראל, ארה"ב ואף מדינות נוספות באירופה. כלי תקשורת בבולגריה דיווחו אמש כי המשטרה מחפשת אחר חשוד נוסף במעורבות בפיגוע. לפי כמה דיווחים, מתנהל מצוד אחר אדם החשוד שסייע למחבל שפוצץ את המטען באוטובוס התיירים הישראלים. שליח וואלה! לבורגס דיווח כי במקביל, הפיצה המשטרה בבתי המלון בבורגס ובסביבתה קלסתרון של החשוד. עוד נמסר, כי החשוד מחזיק ככל הנראה בדרכון אמריקאי.

הפאה שחבש המחבל אותרה במרחק של 25 מ' ממקום הפיצוץ

במקביל, ממשיכים אנשי מוסד ושב"כ לחקור את הפיגוע, בשיתוף פעולה עם ה-CIA והאינטרפול. לפי כמה דיווחים, נמצא כי המחבל נשא מטען חבלה במשקל שלושה קילוגרמים. המשטרה מנסה לעלות על עקבותיו של המחבל, שכנראה הגיע לבולגריה בתחילת השבוע. לפי התביעה במדינה, בין היתר נחקר נהג מונית שהסיע את המחבל, אך לפי עדותו - שהוצלבה עם עדות נוספת של בעל סוכנות רכב - עדיין לא ברור אם המחבל דיבר במבטא ערבי. דווח כי הוא נשא עמו כסף רב בשטרות של 500 אירו.

שר הפנים הבולגרי, צווטאן צווטנוב, אמר כי לא ניתן לשלול אפשרות שבפיגוע היה מעורב יותר ממחבל אחד. בשיחה עם כתבים, השר מחה על הגדרת ארצו כ"יעד רך" על ידי כלי תקשורת בישראל, ואמר כי המחבל אינו אזרח בולגריה. כמו כן, שגרירות ישראל בסופיה בודקת מה אירע לחלק מהחפצים האישיים של ישראלים שנפצעו בפיגוע. בסוף השבוע פנו למשרד החוץ מספר ישראלים בקשר לתכשיטים שלטענתם נשארו בבתי החולים בבולגריה. פנייתם הועברו לשגרירות בבולגריה ותיבדק מול בתי החולים.

החוקרים עדיין מתקשים לקבוע את זהותה של הגופה שבידיהם, ככל הנראה גופת המחבל. כמה אתרי חדשות בבולגריה ציטטו אמש מקורות שהשתתפו בנתיחת הגופה ואמרו כי נלקחו ממנה דגימות דם ודי-אן-איי. נמסר כי עורו בהיר, שיערו קצר ועיניו כחולות, ודווח כי הפאה שחבש אותרה במרחק 25 מטרים ממקום הפיצוץ. לפי חלק מהדיווחים, שלא ברור מי מסר אותם, בשל הכוויות שלגופו של המחבל, המשטרה סברה תחילה שמדובר באדם בעל חזות כהה או מזרחית. במהלך הנתיחה התברר כי מדובר באדם בעל "חזות אירופית", וכי עורו בהיר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully