וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הכוונת: דריכות בישראל בשל המשט האירני לסוריה

19.2.2012 / 0:01

גורם בכיר במערכת הביטחון אמר כי צה"ל "לא הופתע" מבואן לסוריה של ספינת הטילים האירנית, שנכנסה לים התיכון דרך תעלת סואץ. ההערכה היא שמדובר במפגן כוח בלבד - בינתיים

ספינת טילים אירנית עברה אתמול (שבת) בתעלת סואץ ונכנסה לים התיכון, ואליה התלוותה מכלית דלק. לדברי גורם ביטחוני בכיר, צה"ל לא הופתע ממעבר הספינה האירנית, וחיל הים עקב אחריה עוד טרם בואה לאזור. מדיווחים שהגיעו הערב מאירן, עולה כי שתי הספינות עגנו בנמל טרטוס, המהווה בסיס חשוב של הצי הרוסי בסוריה ובים התיכון בכלל.

לדבריו של הגורם הבכיר, אין מדובר בניסיון להעביר אמצעי לחימה לסוריה, אלא במפגן של ריבונות בציר הימי המוביל מאירן לים התיכון. עם כניסתה של ספינת הטילים האירנית לאזור, העלה חיל הים את רמת הערנות סביב מסלולה, כדי להימנע מפרובוקציה אפשרית.

לפני שנה בדיוק, חצו שתי ספינות של חיל הים האירני את תעלת סואץ, כדי לחבור לכלי שייט סוריים ולעגון בנמל לאטקיה בסוריה. המשט האירני, שעורר מתיחות בין ישראל לאירן, היה הראשון שעובר בתעלת סואץ מאז המהפכה האיסלמית בשנת 1979. האישור שנתנה קהיר לאירנים לחלוף דרך שטח מצרים, עם הדחתו של הנשיא מובארק, עורר בזמנו חשש כי יציבות השלטון במדינה מתערער עוד יותר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אז כי ישראל רואה את הדבר בחומרה. לדבריו, טהרן מנצלת את חוסר-היציבות במזרח התיכון כדי להרחיב את השפעתה באזור, ושייט ספינות אירניות בים התיכון הוא דוגמא מובהקת לכך.


עוד בנושא
דיווח: ספינות אירניות חצו את תעלת סואץ לעבר סוריה
בריטניה: "אירן מדרדרת את המזה"ת למלחמה קרה חדשה"


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עדכון ראשון: 21:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully