וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "בקרוב נודיע על הישג גרעיני חשוב"

נשיא אירן אמר את הדברים במסגרת יום השנה ה-33 למהפכה האיסלמית. "האירנים תמיד ישחקו תפקיד מכריע במהלך ההיסטוריה", אמר. איסמעיל הניה, המבקר באירן: "העת היא עת העמים"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום (שבת) כי בקרוב יודיע על "הישגים חשובים מאד" בתחום הגרעיני, כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית. בנאום ששודר לרגל יום השנה למהפכה האיסלמית באירן אמר אחמדינג'ד כי "בימים הקרובים העולם יהיה עד להכרזת אירן על הישגים רציניים וחשובים מאד בתחום הגרעין".

"האירנים תמיד ישחקו תפקיד מכריע במהלך ההיסטוריה ומוכוונים לשנות את ההיסטוריה של העולם", הוסיף אחמדינג'ד. "האומה האירנית תמיד הוכיחה שתגן על האידיאלים של המהפכה האיסלמית בכל צומת רגיש". אחמדינג'ד הוסיף כי אירן מחויבת למחוק את אויביה ו"להמשיך במאמצים לשמר את עצמאות המדינה".

אחמדינג'ד אמר את הדברים במסגרת יום השנה ה-33 של המהפכה האיסלמית שחל היום. באירן מתקיימים בשעות אלו מצעדים בכל רחבי המדינה, כך מדווחת סוכנות הידיעות הרשמית IRNA. מיליוני אירנים יצאו לרחובות לחגוג את היום המציין את שובו של האימאם חומייני למדינה לאחר גלות ממושכת בעירק, בעקבות ניצחון המהפכה והדחת השאה.

הניה מבקר באירן: לא נכיר בישראל

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה, המבקר באירן, אמר היום בנאומו לציון 33 שנה למהפכה האיסלמית באירן כי ארגונו לא יכיר בישראל: "לא נכיר בקיומה של ישראל, בעיקר לאחר שהיא ניסתה בכוח לגרום לנו להכיר בה במהלך המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. העם הפלסטיני ימשיך בדרך ההתנגדות עד שישחרר את כל האדמות וישיב את מסגד אל-אקצא".

הניה הוסיף כי "הגענו לכאן היום כדי לחגוג יחד את ניצחונות ההתנגדות בפלסטין ביחד עם ניצחון המהפכה האיסלמית באירן. המהפכה האיסלמית באירן ומהפכות האביב הערבי מוכיחות כי העת היא עת העמים. אף אחד לא יכול לעמוד נגד העמים. אנו מתנגדים לאיומים האמריקאים והישראלים על אירן, כמו גם להתערבויות הזרות במזרח התיכון".

בראיון שהעניק לרשת חדשות כוויתית בתום ביקורו במדינה אמר הניה כי "מוקדם לדבר" על כך שיציג את מועמדותו לתפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס. הוא הביע תקווה כי ממשלת האחדות הלאומית תקום בהקדם: "לממשלה זו תהיינה משימות מוגדרות הנוגעות להסרת המצור על עזה, לשיקום ההרס בעזה וההכנות לקראת הבחירות הכלליות לפרלמנט ולנשיאות". הוא אמר כי ההסכם לפיו יו"ר הרשות אבו מאזן ימונה לראשות הממשלה מקובל על חמאס.

עוד באותו נושא:
טורקיה: "תקיפה ישראלית באירן תהיה אסון"
"ישראל השתמשה בארגון טרור לחיסול מדענים באירן"
רוסיה: "ישראל ממציאה מידע על הגרעין האירני"

השתתף בהכנת הידיעה: ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully