וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון משיבה לפוטין: "הדאגה שלנו מבוססת"

מזכירת המדינה לא נרתעה מהאשמותיו של ראש ממשלת רוסיה, והבהירה שוב כי בארה"ב לא מרוצים מהאופן בו התנהלו הבחירות במדינה. הנשיא מדבדב מפייס: "החשדות לזיופים ייחקרו בידי מומחים"

הפינג-פונג המילולי בין הילרי קלינטון לוולדימיר פוטין נמשך: אחרי שמזכירת המדינה האמריקאית ביקרה קשות את תקפות הבחירות שנערכו השבוע לפרלמנט ברוסיה, ואחרי שראש ממשלת רוסיה האשים אותה בעמידה מאחורי ההפגנות הנמשכות נגדו, חזרה אחר הצהריים (חמישי) קלינטון שוב על האשמותיה, והבהירה: הדאגה האמריקאית מהבחירות "מבוססת היטב", והיא אינה לבדה בדאגה הזו.

"זכויות אדם הן חלק ממה שאנחנו", הסבירה קלינטון במהלך כינוס של שרי החוץ של נאט"ו בבריסל. "הבענו את דאגתנו, שלדעתנו היא מבוססת היטב, מהצורה בה התנהלו הבחירות. אנחנו תומכים בזכויותיהם של בני העם הרוסי ובשאיפותיהם להתקדם ולהבטיח לעצמם עתיד טוב יותר".

בעקבות הבחירות ברוסיה - עוד כותרות:
פוטין מסיר הכפפות: ארה"ב מאחורי ההפגנות נגדי
נאט"ו על הכוונת? רוסיה תפרוש טילים חדישים בגבול
גורבצ'וב נגד פוטין: "לבטל את תוצאות הבחירות"
פגישה מפתיעה: פוטין וליברמן דנו במוסקבה על אירן

פוטין: ארה"ב עומדת מאחורי ההפגנות נגדי. רויטרס
דו קרב מילולי. פוטין מאשים את קלינטון, הבוקר במוסקבה/רויטרס

קלינטון תקפה את רוסיה גם בחזית נוספת: לדבריה, חוסר ההסכמה בין רוסיה לארה"ב בעניין תוכנית נאט"ו להציב מערכת הגנה מטילים באירופה אינה מצדיקה את צעדי-הנגד הצבאיים בהם נוקטת רוסיה. לדבריה, היא הבהירה בכינוס לעמיתה הרוסי, סרגיי לברוב, כי ארה"ב תמשיך להתקדם ביישום התוכנית, וכי הדבר "לא יפגע במאזן האסטרטגי של רוסיה". אתמול אישר צבא רוסיה את הדברים שאמר בחודש שעבר הנשיא, דמיטרי מדבדב, לפיהם רוסיה תציב בקלינינגרד, המובלעת הרוסית בים הבלטי, מערכת התרעה מבוססת מכ"ם, ותציב בשטח טילים שביכולתם לחדור את מערכת ההגנה האמריקאית.

מדבדב התייחס היום לנושא הבחירות, ובניגוד לפוטין, שפטר בזלזול את הדיווחים על זיופים, אמר כי הטענות השונות בדבר זיופים, קניית קולות והטיה של התוצאות ייחקרו. בשיחה עיתונאים לאחר פגישה שקיים בפראג עם נשיא צ'כיה, וצלאב קלאוס, אמר מדבדב כי ייתכן שהיו הפרות חוק שונות במהלך ההצבעה, שכן "חוק הבחירות שלנו אינו אידיאלי". הוא קרא לאזרחי רוסיה לשמור על אורך רוח במהלך החקירה, שתיערך לדבריו "בידי במומחים, לא אנשים רגילים".

נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב במסיבת עיתונאים בפראג, 8 בדצמבר 2011. רויטרס
"חוק הבחירות שלנו אינו אידיאלי". מדבדב, היום במסיבת העיתונאים בפראג/רויטרס

מדבדב התייחס גם להפגנות הנמשכות נגד תוצאות הבחירות, וגם במקרה זה היה מתון יותר מפוטין. "לאנשים יש זכות להביע את דעותיהם ולשאול שאלות, כל עוד הם עושים זאת במסגרת החוק", אמר, והוסיף כי הוא אינו דבר יוצא דופן בהפגנות, משום שהן מהוות "השתקפות של דמוקרטיה". הוא סיכם ואמר כי "הדבר החשוב ביותר היום הוא להרגיע הרוחות ולאפשר לפרלמנט החדש להתחיל לעבוד".

בשטח, נראה בינתיים כי אחרי שלושה ימי הפגנות במוסקבה ולמעלה מ-1,000 עצורים, תנועת המחאה נגד השלטון הולכת וצוברת תומכים. למעלה מ-16,700 בני אדם, נכון להלילה, הצטרפו לעמוד פייסבוק הקורא לקיים בשבת הקרובה הפגנת ענק ב"כיכר המהפכה" הסמוכה לקרמלין. עוד 5,500 בני אדם הצטרפו לעמוד דומה הקורא לקיים בשבת הפגנה בסנט פטרסבורג, והתארגנויות נוספות נרשמו בעוד למעלה מ-80 ערים ברוסיה, מהים הבלטי ועד החוף הפסיפי של סיביר.

הפגנה נגד תוצאות הבחירות לפרלמנט של רוסיה בבירה מוסקבה, 7 בדצמבר 2011. Ivan Sekretarev, AP
המחאה צוברת תאוצה. מפגינים נגד פוטין במוקבה, אתמול/AP, Ivan Sekretarev

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully