וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני מאשר: "המל"ט המתקדם נפל בידי אירן"

גורם צבאי אישר לרשת "פוקס ניוז" כי כלי הטיס החמקני RQ-170 אכן נפל בידי אירן. מדובר באחד מכלי הנשק המתקדמים והסודיים של צבא ארצות הברית, שאף השתתף במבצע לחיסול בן-לאדן

זה לא בלוף: כלי טיס בלתי מאויש של ארצות הברית ברשות האירנים, כנראה. רשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז" ציטטה אמש (שני) גורמים צבאיים אמריקנים המאשרים כי בהמשך לדיווחים אמש באירן, טהרן הצליחה לשים יד על חלק מכלי הנשק המתוחכמים והסודיים של צבא ארצות הברית – כלי הטיס החמקני RQ-170. עוד ציינו הגורמים, כי מדובר באותו כלי הטיס בו השתמשו האמריקנים כדי לפקח על המתחם בו נלכד וחוסל מנהיג ארגון הטרור "אל-קאעדה", אוסמה בן לאדן. כל-כך סודי היה המטוס החמקן, מספרים הגורמים, שהאמריקנים לא פירסמו לתקשורת ולו תמונה אחת שלו.

"ריפר", מל"ט מדגם MQ-9 מתוצרת ארצות הברית, חמוש בטילים ובפצצות מונחות לייזר. AP
הכטב"מ המתקדם והסודי בידי אירן/AP

שלשום דיווחה סוכנות הידיעות IRNA כי צבא אירן הצליח להפיל מטוס אמריקאי ללא טייס, שעסק במשימת איסוף מודיעין במזרח אירן. לפי הדיווח, שהתבסס על "מקורות יודעי דבר", שטוענים כי המטוס ה"מתקדם", מדגם RQ-170, הופל במזרח המדינה על ידי כוחות של "משמרות המהפכה". בהודעה שפורסמה מאוחר יותר מטעם נאט"ו נאמר כי "כלי הטיס שהאירנים מדברים עליו עשוי להיות מטוס אמריקאי ללא טייס שאבד בשבוע שעבר בזמן משימה באפגניסטן. אנחנו עדיין מנסים לברר מה עלה בגורלו". בהודעה לא נמסר באיזה סוג של מל"ט מדובר.

"אירן תגיב גם מחוץ לגבולותיה"

גורם ביטחוני אירני שצוטט בעילום שם בסוכנות הידיעות האירנית FARS וברשת הטלוויזיה האירנית בערבית "אל-עלאם", אמר כי אירן צפויה להגיב על הריגול בשטחה, וכי "תגובת הצבא האירני לא תהיה עוד מוגבלת לגבולות אירן".

הדיווח על הפלת המל"ט מגיע בשיאה של תקופה מתוחה במיוחד בין אירן למדינות המערב ולארה"ב בפרט, בעקבות הדו"ח האחרון של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על הגרעין האירני, שמצא כי אירן חותרת להשגת נשק גרעיני בעקבותיו יזמו ארה"ב והאיחוד האירופי שורת סנקציות חדשות על הממשל בטהרן. מתיחות זו היא שהולידה בין היתר את התקפת השגרירות הבריטית בשבוע שעבר בטהרן. בד בבד, נמשכות כל העת הפגיעות בתוכנית הגרעין והטילים האירנית, בדמות שני פיצוצים בלתי מוסברים שהתרחשו בחודש האחרון, בבסיס טילים ליד טהרן, ובמתקן להמרת אורניום ליד איספהן.

עוד בנושא
אירן: הפלנו מל”ט אמריקאי, נגיב מחוץ לגבולותינו
”הפיצוץ שיטח כמעט לגמרי את בסיס הטילים האירני”
אירן מזלזלת בסנקציות: ”אין תחליף לנפט שלנו”

(עדכון ראשון: 22:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully