וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון טורקי: המוסד וקפריסין יעקבו אחרי טורקיה

ניר יהב

9.11.2011 / 13:13

על פי הדיווח ב"מילייט", המוסד חתם על הסכם עם המודיעין הקפריסאי במסגרתו יחלקו מודיעין שנצבר במעקב אחר טורקיה. לפי הדיווח, ההסכם החשאי נחתם בעת ביקור הנשיא פרס בקפריסין

ישראל מהדקת את בריתה עם קפריסין על חשבון טורקיה: העיתון הטורקי "מילייט" דיווח הבוקר (רביעי) כי המוסד חתם על הסכם חשאי עם שירות המודיעין של קפריסין, שמטרתו לקיים מעקבים צבאיים ומודיעיניים משותפים אחר טורקיה. על פי הדיווח, ההסכם החשאי נחתם במהלך ביקורו של נשיא המדינה שמעון פרס בקפריסין בשבוע שעבר. עוד דווח כי שר ההגנה של קפריסין צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים.

העיתון "מילייט", שדיווח על ההסכם, הוא אחד העיתונים הגדולים והמשפיעים בטורקיה. על פי העיתון, ההסכם שנחתם הוא בין המוסד לבין "קייפ" - גוף המודיעין של קפריסין. ההסכם, לפי הדיווח, כולל העברה הדדית של מידע ושיתוף פעולה מודיעיני וצבאי במעקב אחר תנועותיה של טורקיה וצבאה באזור. לפי העיתון, פרס חתם למעשה על שני הסכמים, כשהראשון כולל הסכם לשיתוף פעולה צבאי וקיום תמרונים משותפים, והשני כולל העברת מידע מודיעיני. בהקשר זה, בחודש שעבר הכחישו בישראל דיווחים בקפריסין על תמרון משותף שקיימו חילות האוויר של שתי המדינות.

נשיא המדינה שמעון פרס בביקורו בקפריסין, נובמבר 2011. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס עם נשיא קפריסין כריסטופיאס, במהלך הביקור בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

לפני כשבוע אכן קיים הנשיא פרס ביקור בן יומיים בקפריסין, במהלכו נועד בין היתר עם הנשיא דמטריס כריסטופיאס והביע בפניו מחויבות להדק את היחסים בין שתי המדינות. השניים דנו בהרחבת שיתוף הפעולה בנושא הגז וקראו אף לטורקיה להיות שותפה בפרויקט הגז באגן הים-התיכון. נשיא קפריסין אמר במהלך הביקור כי על טורקיה חלה חובה לפעול במסגרת החוק הבינלאומי בנושא הגז. ביקורו של פרס סוקר בהרחבה על ידי כלי התקשורת בקפריסין.

העימות הפומבי בין ישראל לטורקיה, שנמצא בכותרות זה כמעט שנתיים, לובה בתקופה האחרונה בין היתר גם על ידי חיפושי הגז של ישראל בצפון-מזרח הים התיכון, הנערכים בתיאום עם קפריסין - שגם היא עורכת חיפושי וקידוחי גז באזור. טורקיה טוענת כי החיפושים של שתי המדינות מפרים את ריבונותה, ואף שלחה באחרונה ספינת מלחמה לפטרל באזור.

המשולש טורקיה-קפריסין-ישראל - עוד בנושא:
גורמי ביטחון: אין כל תמרון משותף עם קפריסין
"מטוסים ישראליים חגו מעל ספינה טורקית בים התיכון"
נשיא קפריסין מרגיע את טורקיה: נדע להתחלק בגז
ארדואן: ישראל וקפריסין ב"טירוף של חיפוש נפט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully