וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד בצנחנים: שמונה לוחמים נטשו מוצב בחברון

5.10.2011 / 6:44

שמונת הלוחמים סירבו לבצע מטלות ניקיון ושמירה כמו הלוחמים הצעירים, ולאחר שהמפקד לא נשמע לבקשותיהם, נטשו את המוצב ולפי שעה טרם חזרו. דובר צה"ל: "ינקטו צעדים משמעתיים כנדרש"

פחות משבוע אחרי שחטיבת הצנחנים קיבלה על עצמה את האחריות באוגדת יהודה ושומרון, נטשו אמש (שלישי) שמונה לוחמים מגדוד 890 של החטיבה את המוצב בחברון. השמונה סירבו למלא את המטלות שהוטלו עליהם במסגרת התעסוקה המבצעית בחברון.

לדברי הלוחמים, הם התבקשו לבצע מטלות ניקיון, צביעה ושמירה כמו הלוחמים הצעירים שהצטרפו לגדוד, וסירבו לעשות כן. לאחר שמפקד הפלוגה לא נשמע לבקשותיהם, החליטו לנטוש את המוצב. לפי שעה, הלוחמים טרם חזרו למוצב למרות דרישות של המפקדים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "שמונה חיילים אשר נתבקשו לבצע תורנות אחזקה שגרתית, סירבו פקודה ועזבו את המוצב. בצה"ל רואים את המקרה בחומרה רבה, ועל כן ינקטו צעדים פיקודיים ומשמעתיים כנדרש".

מרד מסוג דומה ארע באמצע חודש אוגוסט השנה, לאחר שאחד עשר לוחמים מגדוד דוכיפת של חטיבת כפיר נמלטו במהלך תעסוקה מבצעית ממוצב בחטיבה המרחבית עציון, במחאה על יחס מפקדים ופגיעה בתנאים. לאחר דרישות המפקדים, חזרו הלוחמים לאחר מספר ימים. מפקד חטיבת כפיר, אל"מ אודי בן מוחה, הורה להדיח מתפקידו את הרס"פ נגדו התרכזו מרבית התלונות, ובנוסף לכך הורה לשפוט את הלוחמים לעונשים שונים - מריתוק ועד ימי מחבוש.

עוד בנושא:
7 מלוחמי דוכיפת שנפקדו חזרו: יישבו בכלא 14-20 יום
חיילים מכפיר נפקדו בפעולה מבצעית, הרס"פ הודח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully