וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי בוושינגטון: "העיר מתה. כולם בבתים"

למרות מצב החירום שהוכרז, ישראלים המתגוררים בוושינגטון הבירה ובניו יורק אינם שותפים לפאניקה מסופת ההוריקן איירין המתקרבת לבתיהם. עם זאת, הם מעידים כי הערים משותקות לחלוטין

על פי אזהרות רשויות החירום בארצות הברית, סופת ההוריקן "איירין" צפויה להגיע בקרוב (ראשון) לוושינגטון הבירה. זאת לאחר שגבתה את חייהם של תשעה בני אדם בצפון קרוליינה ובווירג'יניה. אך למרות זאת, ישראלים המתגוררים בעיר מסרבים להיכנס לפאניקה.

אלעד, המתגורר בוושינגטון הבירה, סיפר הבוקר לוואלה! חדשות כי "העיר מתה. כולם בבתים והחניות סגורות לחלוטין", אך יחד עם זאת סייג והבהיר שהפאניקה שנוצרה היא מוגזמת לעומת מה שקורה באמת. "מרוב סופה לא רואים גשם. איירין די מאכזבת", אמר הישראלי המתגורר בעיר, ואף הוסיף כי "נראה כאילו כל הפאניקה מגיעה מהכיוון של אובמה, כדי להראות שהממשל שלו יודע להתמודד טוב יותר עם המצב ודואג לאזרחים יותר מבוש עם קתרינה".

ההוריקן איירין - כותרות אחרונות:
סופת ההוריקן בדרך לוושינגטון, חשש מהצפות בניו יורק
הוריקן בחוף המזרחי: 9 הרוגים, מיליון ללא חשמל
ישראלים בניו יורק: "למרות ההוריקן, אין פאניקה"

הוריקן איירין פוקד את ניו יורק, אוגוסט 2011. AP
"אנו חוששים שניו יורק תצטרך להתעורר מחדש כשהכל ייגמר". ניו יורק לקראת סופה, אמש/AP

עדויות על עיר משותקת השמיעו גם ישראלים המתגוררים בניו יורק. "אנו חוששים שניו יורק תצטרך להתעורר מחדש כשהכל ייגמר. התחושה היא שהעיר כולה נסגרת", סיפרה אמש לוואלה! חדשות ויקי מרנץ, ישראלית המתגוררת ברובע אפר איסט סייד שבמנהטן. מרנץ סיפרה כי תושבי האי דרוכים לקראת הגעתה הצפויה של סופת ההוריקן אל העיר, והוסיפה כי מרבית התושבים מקפידים לנקוט צעדי זהירות, אך לא שרויים בתחושת פאניקה, ומנסים לשמור על שגרת יומם, למרות ההתרעות הרבות שקיבלו. "התחושה היא שההכנה הייתה טובה מאוד", אמרה.

ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, הודיע שכל מי שמתגורר באזורים הנמוכים של העיר חייב להתפנות ממנה, מחשש כי מערכות התחבורה הציבורית יקרסו לחלוטין, ומחשש שכוחות ההצלה לא יצליחו להגיע אל הנפגעים. כמו כן קראו רשויות החירום למתגוררים דווקא בקומות העליונות לנקוט באמצעי זהירות משמעותיים, משום שלטענתם מדובר ברוחות חזקות שטרם נראו.

הוריקן איירין פוקד את צפון קרוליינה, אוגוסט 2011. AP
נמלטים מהסופה אמש בצפון קרולינה/AP

בלומברג ציין כי מלבד סכנת החיים, הסופה עלולה לגרום לשיבושים משמעותיים באורח החיים של תושבי המטרופולין. סביר להניח שבמנהטן לא יהיה חשמל, אמר בלומברג, כי הרחובות יהיו מוצפים. בלומברג ביקש להזכיר לציבור כי "יש ללמוד מלקחי העבר, ומפגעי סופת 'קטרינה'". לדבריו, "ברגע שהסופה תכה - לא יהיה בטוח להישאר באזור, ואנשים עלולים להיהרג. הסופה הזו מסוכנת, ואין לנו את המשאבים להתמודד עמה".

הרכבת התחתית בעיר (סאבווי) וכלל התחבורה הציבורית הופסקו לחלוטין, והבוקר אף נמסר כי ככל הנראה קווי הרכבת התחתית יישארו סגורים גם מחר. "כל התחבורה הציבורית סגורה לחלוטין", סיפרה מרנץ, הישראלית המתגוררת בניו יורק, והוסיפה כי "אי אפשר לקנות סוללות או מים, כי הכל אזל. במקום שבו אני מתגוררת אנחנו מקווים שיהיה בטוח, יחסית. פינו כאן אנשים מהבתים באזורים הנמוכים שקרובים למים. מזג האוויר עדיין אפור ושקט, אך התחושה היא שמדובר בשקט שלפני הסערה".

בצפון קרוליינה ובווירג'יניה, שם כבר היכתה הסופה, נותקו עד כה כמעט מיליון בתי אב מרשתות החשמל, ובשתי המדינות נהרגו שמונה אנשים מנזקי הסופה ואדם נוסף נהרג במחוז ניו סמירנה ביץ' בפלורידה.

בהכנת הידיעה השתתפו: הדס דרוטמן ואהרונה גוטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully