וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן איירין מכה בחופי ארה"ב, ניו יורק מושבתת

הסופה הגיעה לצפון קרוליינה וצפויה לטפס לכיוון ניו יורק. בצעד חסר תקדים, השביתו הרשויות בעיר חלקים נרחבים ממערכת התחבורה הציבורית ולפנות מאות אלפי תושבים

באופן חסר תקדים, הורו הרשויות בניו יורק לפנות 370 אלף תושבים מאזורים נמוכים בעיר, בשל פגיעת סופת ההוריקן איירין, שהגיעה כבר לצפון קרוליינה. בהחלטה נוספת, אף היא ללא כל תקדים, הורו הרשויות לשתק את מערכת התחבורה הציבורית בעיר, הכוללת 468 תחנות רכבת תחתית (סאבווי), מסילה באורך של כמעט אלפיים קילומטרים, אלפי אוטובוסים ורכבות רגילות המגיעות מהפרברים. נשיא ארה"ב, ברק אובמה אישר את בקשת מושל ניו יורק, אנדרו קוומו והכריז על מצב חירום פדרלי במדינה.

הוריקן איירין - כותרות אחרונות
מתכוננים לאיירין: נמלי התעופה בניו יורק נסגרו
כוננות הוריקן בארה"ב: "איירין" בדרך - ומתחזקת

סופת ההוריקן איירין נחלשה מעט בשעות האחרונות והיא מוערכת בדרגה אחת בסולם ספיר-סימפסון. מדובר בדרגה אחת מתוך חמש על פי דירוג עוצמתם של הוריקנים במרכז הלאומי להוריקנים של ארצות הברית, אולם היא עדיין נחשבת מסוכנת. בסופה נמדדות כעת רוחות במהירות של כ-140 ק"מ בשעה והיא עושה את דרכה לכיוון צפון מזרח, על פי נתוני מרכז ההוריקנים בארה"ב.

הוריקן "איירין" ממשיך להתחזק בדרך לארה"ב. רויטרס
"צריך רק להציץ במפות מזג האוויר כדי להבין עד כמה גדולה הסופה וכמה היא ייחודית", הוריקן איירין/רויטרס

לאור הנתונים האחרונים הוחלט לסגור לטיסות נכנסות גם את שלושת שדות התעופה הגדולים באזור, ונראה כי גם מרבית הטיסות היוצאות מהם יבוטלו. גם אל על הודיעה כי טיסות החברה שמספרן 001 ו-027 מתל אביב לניו יורק הערב וטיסות 028, ו-026 מניו יורק לתל אביב בוטלו. הנוסעים מתבקשים להמשיך להתעדכן באמצעי התקשורת ובאתרי חברות התעופה.

ביטול קווי התחבורה גרר אחריו ביטול מסיבי של אירועי תרבות ובידור ברחבי העיר, בהם מחזות בברודווי, משחק הבייסבול של ניו יורק מטס ומופעי אופרה.

הסופה הטרופית "איירין" מכה באי נסאו, איי בהאמה, 24 באוגוסט 2011. AP Photo/Lynne Sladky, AP
הסופה מכה באיי בהאמה/AP, AP Photo/Lynne Sladky

הוריקן איירין התקדמה באיטיות יחסית לעבר חופי ארה"ב, אך השירות המטאורולוגי של ארה"ב העריך שהדבר יהיה בעוכרי התושבים, שכן כך יתארך גם פרק הזמן שבמהלכו יגרום נזק לערים שלאורך החוף. "צריך רק להציץ במפות מזג האוויר כדי להבין עד כמה גדולה הסופה וכמה היא ייחודית", אמר ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג במסיבת עיתונאים בסוף השבוע, "ובעיקרון היא פשוט שועטת לעברנו".

תושבי ניו יורק שחשים כבר ברוחות העזות החלו להצטייד באספקה. העיתון ניו יורק טיימס דיווח כי הניו יורקרים גררו פנימה רהיטי חצר וגינה, ואחדים מהם אף חסמו את חלונות ביתם באמצעות לוחות עץ. ואילו כאן, במשרד החוץ, יקיימו הערב הערכת מצב לגבי המשך פעילותה של הקונסוליה הישראלית לקראת יום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully