וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההוריקן: 250,000 תושבים יפונו בניו יורק

26.8.2011 / 22:16

הוריקן "איירין" כבר עברה באיים הקריביים וגרמה נזקים כבדים. כעת נמצאת בדרכה לחוף המזרחי של ארה"ב, והרשויות מתכוננות. הנשיא אובמה קיצר את חופשתו: "מקווים לטוב ומתכוננים לרע"

הרשויות בעיר ניו יורק שבארצות הברית הורו הערב (שישי) על פינוי מחייב של האזורים הנמוכים בעיר בטרם תכה בהם סופת ההוריקן "איירין" הנמצאת בדרכה לחוף המזרחי של המדינה. ראש העיר מייקל בלומברג אמר כי הפינוי – שיכלול על פי הערכות מעל 250,000 בני אדם – יוכל להתחיל כאשר המקלטים ייפתחו בשעה 16:00 אחרי הצהריים בשעון ניו יורק (23:00 שעון ישראל). "מעולם לא ביצענו פינוי מחייב ואנחנו לא היינו עושים את זה אם לא היינו חושבים שלסופה הזאת יש פוטנציאל להיות רצינית מאוד", אמר בלומברג.

רק לפני כמה חודשים ספרו בארה"ב את הרוגי סופות הטורנדו:
מאות הרוגים בגל סופות בדרום ארה"ב
הלם לאחר הטורנדו במיזורי: "75% מהעיירה נחרבו"
טורנדו נדיר בחוף המזרחי בארה"ב: 4 הרוגים
שנת הטורנדו בארה"ב: מקרה או גזירה משמיים?

הוריקן "איירין" ממשיך להתחזק בדרך לארה"ב. רויטרס
הסופה צפוייה להשפיע על חייהם של 55 מיליון בני אדם/רויטרס

הסופה צפויה לפגוע באזורים נרחבים בחוף המזרחי של ארצות הברית, וכ-55 מיליון אנשים מתכוננים לקראת הגעתה למקום מגוריהם. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ישוב הערב לוושינגטון מחופשתו באי מרת'ס וויניארד שלחופי מסצ'וסטס, יום קודם מהמתוכנן בשל הסופה, כך אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט. רעייתו, מישל, ושתי בנותיו ישובו לוושינגטון ביום שבת. "כולנו מקווים לטוב ביותר אך מתכוננים לגרוע ביותר", אמר אובמה וכינה את הסופה "מסוכנת ביותר".

הוריקן "איירין" שעושה בשעות אלו את דרכה מהאיים הקאריביים לכיוון מזרח ארצות הברית, כבר היכתה לפני יומיים באיי בהאמה, ברפובליקה הדומיניקנית ובקובה, וגרמה שם לנזקים כבדים ברכוש.

הסופה נמצאת עכשיו בדרגה 3 וצפויה להתחזק לדרגה 5, הדרגה הגבוהה ביותר. הסופה הגדולה הראשונה בעונת ההוריקנים הנוכחית כבר גבתה את חייה של אישה אחת בפורטו ריקו בתחילת השבוע. בסן קריסטובל שברפובליקה הדומיניקנית, שם הציפו מי הגשמים והבוץ את הרחובות ואת הבתים, הנהר המקומי עלה על גדותיו והתושבים נאלצו לנוס על חייהם.

"איירין" צפויה להכות בעוצמה הרבה ביותר בדרום קרוליינה בשבת הקרובה, ומשם להתקדם צפונה ולהגיע עד וושינגטון וניו יורק. על פי התחזיות, הרוחות עלולות להגיע לכ-200 קילומטרים בשעה. הרשויות בארצות הברית כבר הורו לפנות אלפי בני אדם מבתיהם בדרום ובצפון קרוליינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully