וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "משטר קדאפי מגיע לקצו - המאבק עוד לא נגמר"

לאחר שהמורדים בלוב השתלטו על מרבית עיר הבירה בירך נשיא ארה"ב ברק אובמה: משטר הרודנות של מועמר קדאפי הגיע לקיצו אך הדגיש שהמצב עדיין מסוכן. "קדאפי עוד מאיים להזיק"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן דוד)

נשיא ארה"ב ברק אובמה בירך אמש (שני) את המורדים בלוב על נצחונם על שליט המדינה מועמר קדאפי. בנאום טלוויזיוני אמר אובמה כי "המצב עוד נזיל, יש גורמים של המשטר שעוד לא הוכנעו". אובמה אמר כי "דבר אחד ברור - המשטר מגיע לסיומו וגורל לוב נמצא בידי העם".

ההפיכה בלוב - כותרות אחרונות:

על סף הכרעה: המורדים שולטים בטלוויזיה של לוב
מצרים והרשות הפלסטינית מכירות במורדים בלוב
ניצחון למורדים? חגיגות בלוב, בני קדאפי נתפסו

מורדים נכנסים לרובע קרקש בטריפולי בירת לוב, 22 באוגוסט 2011. רויטרס
המורדים כמעט והשלימו את כיבוש הבירה/רויטרס

"בתוך פחות מחצי שנה התפורר המשטר בלוב. תקווה בסיסית זאת לחופש מהדהדת בחודשים אלה בכל אזור המזרח התיכון", אמר אובמה. "המשטר הגיב בפעולות רצחניות נגד עמו. קדאפי איים לצוד אותם כמו חולדות וטבח בחפים מפשע. בפני זה נקטה האוכלוסיה הבינלאומית בפעולה. קואליציה חסרת תקדים הוקמה ופעלה. ארצות הברית סיפקה את כוח האש ויחד עם חברינו מאירופה, הכרנו במורדים. מבנגאזי ומיסרטה ועד הרי המערב המורדים לחמו במשטר וכבשו עיר אחר עיר. במשך יותר מארבעים שנה חי העם תחת משטר רודני שלקח מהם זכויות וכעת מגיע השלטון לסיומו. אני רוצה להדגיש כי זה עדיין לא נגמר, יש עוד גורמי משטר שמאיימים להמשיך להילחם. שלטונו נגמר אך קדאפי עדיין מאיים להמשיך לגרום נזק".

אובמה המשיך ואמר כי "כעת אנחנו פועלים לטפל במצב ההומניטרי. שרת החוץ קלינטון דיברה עם עמיתיה מאירופה וביקשה גם מעצרת האו"ם לתמוך בהעברת השלטון. המורדים עובדים בשיתוף עם הקהילה הבינלאומית על מנת להעביר את השלטון בצורה חלקה. אנחנו קוראים להקמת משטר דמוקרטי בלוב". אובמה פנה לעם הלובי ואמר כי "האומץ שלכם היה בלתי ניתן לשבירה. אוקיינוס מפריד בינינו אבל אנחנו שותפים לדרך. הלוב שאתם רוצים נמצאת בהישג ידיכם. יש עוד אתגרים לפניכם אך בתיאום אתנו נוכל להשיג את מבוקשכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המורדים כמעט השלימו היום את כיבוש הבירה, אך עדיין לא הצליחו לשים את ידיהם על קדאפי עצמו. בינתיים, הם הסתפקו בהשתלטות על אחד מסממני השלטון המרכזיים: הטלוויזיה הממלכתית של לוב חדלה לשדר בצהריים ודובר מטעם המורדים הודיע כי בניין הטלוויזיה נמצא בשליטתם - פחות מ-24 שעות לאחר שמגישה בתחנה נופפה בנשק בשידור חי והבטיחה כי "תהרוג או תיהרג".

עדכון ראשון: 21:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully