וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "אנו במגעים לסיום המתקפה הישראלית בעזה"

ניר יהב

21.8.2011 / 16:30

נציגי חמאס והג'יהאד האיסלמי נועדים בקהיר במטרה להגיע להסכמה סביב הפסקת אש מול ישראל. דיווח פלסטיני: התיווך המצרי בין ישראל לחמאס הצליח, הפסקת האש תיכנס לתוקפה בשעה 21:00

הפוגה בדרך? סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה בצהריים (ראשון) מפי גורמים המוגדרים "מהימנים" כי מאמצי התיווך המצרי בין ישראל לחמאס הצליחו, והפסקת האש צפויה להיכנס שוב לתוקפה בשעה 21:00 היום.

לאורך היום נועדו נציגי הג'יהאד האיסלמי וחמאס בקהיר, במטרה למצוא את המתווה שיאפשר הפוגה בין ישראל לפלסטינים. שר החוץ בממשלת חמאס ברצועת עזה, ד"ר מוחמד עווד, אישר כי ממשלתו מקיימת מגעים עם גורמים בינלאומיים ואזוריים כדי לסיים את סבב האלימות. "ישראל רוצה להעביר מסר ברור לעם הפלסטיני לפיו ידה תישאר על העליונה באזור", אמר, "על העולם לפעול מיידית להפסיק את התקיפות הישראליות על עזה. כולם מבינים כי הדרך הזו לא תצליח לשבור את כוח הרצון הפלסטיני".

עוד על ההסלמה בדרום והתקיפות בעזה:
צה"ל פגע בחולייה ששיגרה רקטות אל אשקלון
מטח רקטות על יישובי הדרום: מוסד חינוכי נפגע
חיל האוויר תקף חוליית משגרי רקטות בצפון הרצועה
צה"ל תקף בעזה: מפקד בוועדות ההתנגדות נהרג

נראה כי אחד הקשיים בהשגת ההפוגה בה מעוניין חמאס הינה בשכנוע הג'יהאד האיסלמי להצטרף אליו. גורם פלסטיני בכיר אמר לעיתון המצרי "אל-אהראם" כי חמאס סבור שהפסקת אש בשלב זה היא "אינטרס של העם הפלסטיני", וכי חמאס מנסה מזה יומיים לשכנע את הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי להצטרף להפסקת האש.

ואכן, בכיר בג'יהאד האיסלמי, אחמד מודלל, הסביר בראיון לביטאון חמאס "א-ריסאלה" כי "לא נעניק הפסקת אש בחינם". מודלל הוסיף כי המגעים בין הצדדים בקהיר מתבססים על יוזמתו של נציג מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי. "על ישראל להפסיק את פשעיה קודם כל, ולהפסיק לבצע מעשי טבח בחפים מפשע. איננו רוצים מלחמה, אך אם היא תיכפה אותה עלינו, על פלגי ההתנגדות להגיב בכל הכוח".

תושבי עזה רוצים רגיעה: "מי רוצה מלחמה ברמדאן?"

בינתיים, תושבי רצועת עזה מחזיקים אצבעות שהמאמצים למנוע הסלמה בדרום יישאו פרי. תושבי רצועת עזה, כמו יתר העולם המוסלמי, נמצאים בעיצומו של חודש הרמדאן: במהלך היום הם צמים, ישנים ומתפללים ובערב הם מקיימים ארוחות לשבירת הצום. הראש שלהם טרוד בעיקר בצום ובתפילות וממש לא בהסלמה הביטחונית. "גם חמאס מבין זאת ולכן הוא מנסה להשיב את הרגיעה", אומרים רבים בעזה.

"כולם רוצים לצום ברוגע, להתפלל בשקט ולהעביר את הרמדאן בצורה נוחה ושקטה", אומר לוואלה! חדשות איאד, תושב העיר עזה. "עשרת הימים האחרונים של הרמדאן הם ימים מיוחדים. עוד כמה ימים נציין את 'לילת אל-קדר', הלילה שבו ירד הקוראן על הנביא מוחמד ובו אללה חורץ את גורלות האנשים. אנחנו רוצים לציין אותו בשקט. רוב הפלסטינים – כמו רוב המוסלמים בעולם – נשארים במסגדים, מתפללים, קוראים את הקוראן. כל שנה זה קורה".

תקיפת ישראל ברצועת עזה. רויטרס
"כולם רוצים לצום ברוגע, להתפלל בשקט ולהעביר את הרמדאן בצורה נוחה ושקטה"/רויטרס

"אנשים גם מכינים את עצמם עכשיו לקראת עיד אל-פיטר לאחר הרמדאן", הוסיף. "השווקים בימים אלו מלאים בסחורות: אנשים מסתובבים בשווקים ועושים קניות לקראת החג. קונים ממתקים, אוכל, בגדים, נעליים. האווירה היא אווירה חגיגית ולא אווירה של מלחמה. אין זמן טוב למלחמה, כי היא תמיד רעה, אבל אין ספק שעכשיו זה הזמן הרע ביותר לפתוח במלחמה. וכולם מבינים את זה".

מוחמד, תושב העיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה, מסכים: "למי יש סבלנות עכשיו למלחמה? אנשים עייפים, הם לא אוכלים במהלך היום, לא מעשנים, לא שותים. זה משפיע עלינו פיזית. אנחנו עייפים ורוצים רק שקט סביבנו. אנחנו מסיימים לעבוד באחת בצהריים במקום בארבע והולכים הביתה לישון. תמיד עדיף שלום על מלחמה, אבל בעיקר בחודש הרדמאן. מה עוד שעוד שבוע וחצי מתחילה שנת הלימודים ואנשים מתחילים בקניות לקראת זה".

לדבריו, הוא וחבריו מאמינים שבקרוב יושב השקט לרצועה ויהיה ניתן להתכונן בשקט לעיד אל-פיטר. "גם חמאס רוצה רגיעה וגם מצרים לוחצת על הצדדים. המוכרים בשווקים רוצים שקט כדי למכור את הסחורה שלהם, הציבור רוצה שקט כדי לחגוג את החג בכיף".

"כרגע האווירה אמוציונאלית מאד", מסכם סאמר, גם הוא תושב עזה. "חמאס מאפשר לפלגים לירות כדי לנקום את מות פעיליהם. עוד כמה ימים הכול יירגע כי אף אחד לא רוצה בלגן ברמדאן".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 15:00)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תפילות רמדאן במסגד אל-חראם במכה. רויטרס
"למי יש סבלנות עכשיו למלחמה? אנשים עייפים, הם לא אוכלים במהלך היום, לא מעשנים, לא שותים. זה משפיע עלינו פיזית". תפילות הרמדאן הבוקר במסגד אל חראם במכה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully