וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פגע בחולייה ששיגרה רקטות אל אשקלון

זוהתה פגיעה בחולייה ששיגרה רקטות אל עבר ישראל בבית לאהיא, שבצפון הרצועה. הפלסטינים דיווחו כי בן 12 נפצע קשה בתקיפה. גורם ביטחוני: "אם המצב לא יירגע, נגיב בצורה רחבה יותר"

מקורות פלסטינים דיווחו (ראשון) כי ילד בן 12 נפצע באורח קשה כתוצאה מתקיפת חיל האוויר באזור צפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי הותקפה חוליית משגרי רקטות לעבר ישראל בבית לאהיא וכי זוהו פגיעות במטרה. זמן קצר קודם לכן שוגרו שתי רקטות לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון והתפוצצו מבלי לגרום לנפגעים או נזק וייתכן שהחולייה שנפגעה עמדה מאחורי השיגור. חטיבות סלאח א-דין - הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית - נטלו אחריות על ירי הגראד לעבר אשקלון.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
מטח רקטות על יישובי הדרום: מוסד חינוכי נפגע
מטח רקטות בבאר שבע: הרוג ופצועה במצב אנוש
הנחיות לתושבי הדרום: לא להתקהל ולהישמע לאזעקות

זוהי התקיפה הראשונה שמבצע חיל האוויר ברצועה מאז מטח הגראדים על באר שבע אמש. זאת אף שהירי לא פסק גם בשעות הבוקר. כתוצאה ממטח הרקטות נהרג אתמול יוסי שושן ושישה בני אדם נפצעו, בהם פצועה אנוש ופצוע נוסף במצב קשה. הבוקר יורטו מרבית הרקטות ששוגרו אל עבר העיר, אך רקטה אחת פגעה במבנה של בית ספר יסודי, שעמד ריק, והסבה לו נזק רב.

רקטת גראד פגעה ישירות במבנה בית ספר יסודי בבאר שבע, אוגוסט 2011. אלברטו דנקברג
פגיעת גראד בבית ספר בבאר שבע, הבוקר/אלברטו דנקברג

במערכת הביטחון ביקשו לעצור ההסלמה

בלשכת שר הביטחון אהוד ברק התקיימה הלילה הערכת מצב שנמשכה עד לפנות בוקר, בניסיון להעריך אם מגמת ההסלמה צפויה להימשך או שהתגובות יישארו נקודתיות. יצוין כי הלילה לא הגיב צה"ל להמשך שיגור הרקטות, בניגוד להפצצות הכבדות ברצועה בלילות האחרונים.

במערכת הביטחון טוענים כי קשה לקבוע בשלב זה אם הסבב האלים שהחל בפיגוע המשולב בדרום ביום חמישי בגבול ישראל-מצרים נמצא לקראת סיום, אך הבהירו כי יש כוונה ברורה לישראל לייצב את המצב. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "כרגע צה"ל פועל בצורה נקודתית אל מול המחבלים, אבל אם המצב לא יירגע וחמאס לא ישתלט על מה שקורה בשטח, לא תהיה לנו ברירה אלא להגיב בצורה רחבה יותר".

"צה"ל חיסל במכה אחת את ראשי ועדות ההתנגדות ביום חמישי. זו הצלחה מודיעינית אדירה ומהלומת ענק לוועדות ההתנגדות. הם כרגע מגיבים לחיסול המשולב באמצעות רקטות. אף אחד לא מעוניין בהסלמה, אבל ישראל לא תסכים להמשך נפילת עשרות רקטות על יישובים מאוכלסים", הזהיר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully