וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6,000 מפגינים בצעדת המחאה השקטה בתל אביב

20.8.2011 / 0:19

מובילי מחאת האוהלים ערכו בתל אביב עצרת שקטה בליווי לפידים ונרות, נוכח האירועים הביטחוניים בדרום. "נזכיר לראש הממשלה כי גם בימים קשה אלה, הוא עדיין אחראי לרווחה ולבריאות"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

בצל ההסלמה בגזרה הדרומית וירי הרקטות המתמשך לעבר שטח ישראל, ערכו אמש (ראשון) מובילי מחאת האוהלים עצרת מחאה בתל אביב תחת הכותרת "עצרת הדממה – הכאב של כולנו, המחאה של כולנו". בכיכר הבימה התאספו כ-6,000 מפגינים, חלקם נושאים לפידים ושלטים עליהם הכיתוב "הביטחון אינו רק הטנק". הצעדה יצאה חרף הודעת התאחדות הסטודנטים הארצית ביום חמישי, לפיה בעקבות הפיגוע המשולב בדרום יבוטלו אירועי המחאה שהיו מתוכננים להתקיים בסוף השבוע בירושלים.

מנהיגת מחאת האוהלים דפני ליף אמרה בעצרת כי: "אנחנו לא נוותר כל כך מהר. צר לי שמקומות כמו אופקים ובאר שבע סובלים היום, אבל ביום כזה חשוב להגיד: אין ביטחון אישי בלי ביטחון חברתי". במהלך העצרת פרצו עימותים קולניים וחילופי מהלומות בין המפגינים. העימותים התגלעו לאחר שקבוצת מפגינים הפרה את ההנחיה להפגנה שקטה והחלה בקריאות לגבי העובדה שהמצב הביטחוני לא ישתיק את המחאה.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
עקב הפיגוע: בוטלה עצרת המחאה במוצאי שבת
ליברמן נגד טרכטנברג: אי אפשר לנהל מדינה בוועדות
גנץ נרתם למחאה? ”על כולם לתת כתף ולשאת בנטל”
תחקיר: המחסן הסודי של שלטי המחאה במטה קדימה
מפת המחאה: 2,349 אוהלים בישראל

הצעדה יצאה בשעה 21:00 מכיכר הבימה הסמוכה למאהל המחאה בשדרות רוטשילד לכיוון גן צ'רלס קלור. מארגני המחאה הודיעו מראש כי הצעדה, שתהיה שקטה ותלווה בלפידים ונרות, "נועדה להזכיר לראש הממשלה כי גם בימים קשה אלה, הוא עדיין אחראי לרווחה ולבריאות בדיוק כפי שהוא אחראי לביטחון". לדברי המארגנים, עם הגעת הצעדה לגן צ'רלס קלור, המשתתפים יקיימו דיונים וישירו שירים "בשקט מופתי, מתוך כבוד והזדהות עם קורבנות פיגועי הטרור הנפשעים. בשקט, אך בנחישות. כיוון שהעם שמפגין הוא אותו עם שסופג את מכות האש מאויבינו".

צעדה שקטה של מחאת האוהלים בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
עצרת הלפידים, הערב/דרור עינב

"התביעה הנחרצת לשינוי סדר העדיפויות הכלכלי ולצדק חברתי כולל, אינה באה על חשבון המאבק בטרור – נהפוך הוא", אמרו המארגנים, "עם שבניו ערבים זה לזה, הנאבקים יחד למען עתידה וחוסנה של מדינת ישראל, הוא עם חזק היכול לעמוד מול כל אויביו". במהלך העצרת השקטה יופיעו מספר אמנים, ששמותיהם טרם פורסמו, ללא מיקרופון וללא מערכת הגברה.

במקביל למחאה בתל אביב, יצאה צעדת הזדהות ממאהל המחאה בקריית שמונה, מול קניון נחמיה דרך "דרך תל-חי" והיא צפויה להגיע לפארק הזהב. העצרת תיפתח בדקת דומיה לזכר הנופלים, ולאחר מכן יישאו דברים מספר נואמים בנושא הכאב הלאומי והמצוקה החברתית בפריפריה. בעצרת יקחו חלק גם מספר אמנים מקומיים.

עדכון ראשון: 19:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully