וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירושלים התנגדה לשחרר ערבים ישראלים בעסקת שליט"

ניר יהב

17.8.2011 / 18:53

גורמים פלסטינים המעורים במשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, אישרו כי חלה התקדמות בין חמאס לישראל. עם זאת, הגורמים הבהירו לוואלה! חדשות שאין פריצת דרך

"הדיווח בעיתון 'אל-חיאת', לפיו ישראל הביעה נכונות לשחרר אסירים מקרב ערביי ישראל במסגרת עסקת שליט, אינו נכון" – כך הבהירו היום (רביעי) לוואלה! חדשות גורמים פלסטינים המעורים במשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט בין ישראל לחמאס, המתנהל בימים האחרונים בקהיר. יחד עם זאת, אישרו הגורמים כי אכן חלה התקדמות במגעים בין הצדדים.

עוד על המאמצים לגבש את עסקת שליט:

חמאס: "ישראל מגלה גמישות בעסקה לשחרור שליט"
העסקה לשחרור שליט: חאלד משעל הגיע לשיחות בקהיר
ברק: "יש גרעין של אמת בשמועות על עסקת שליט"

לדברי הגורמים, ישראל מגמישה את עמדתה בנושא מספרי האסירים המגורשים: "ישראל אכן מגלה גמישות במשא ומתן לגיבוש עסקה, בעיקר בכל הנוגע למספר האסירים שיגורשו לרצועת עזה או לחו"ל". כזכור, עד היום ישראל התעקשה לגרש כ-200 אסירים לחו"ל מתוך אלו שישוחררו. הגורמים לא מסרו כמה אסירים מוכנה לשחרר כעת, לאחר שריככה את עמדתה.

אלא שלמרות האופטימיות הרבה, הגורמים אמרו לוואלה! חדשות שלא אירעה פריצת דרך משמעותית במגעים המתנהלים בקהיר, שעשויה להביא לגיבוש עסקה בהקדם: "למרות הדיווחים על המגעים בין הצדדים ועל ההגמשה בעמדה הישראלית, הדרך לגיבוש עסקה עדיין ארוכה".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, והמשלחת שבראשה הוא עומד הגיעו אתמול לקהיר והיום נועדו ראש המודיעין המצרי, הגנרל מוראד מוואפי, ודנו עימו בעסקת שליט. מקורות פלסטינים אמרו הבוקר לעיתון "אל-חיאת" כי למרות שהנהגת חמאס בדמשק קיבלה החלטה שיש לגבש בהקדם עסקה עם ישראל כדי לשחרר כמה שיותר אסירים פלסטינים, היא גם הטילה על הזרוע הצבאית של הארגון לנהל את המגעים לגיבוש עסקה.

חאלד משעל הגיע אתמול לקהיר בראשות משלחת של בכירי הארגון כדי להשתתף במשא ומתן לגיבוש העסקה, כמו גם לשם שיחות עם בכירים מצרים על נושאים אחרים. מקורות פלסטינים מסרו אתמול לעיתון הלונדוני "אל-חיאת" כי הצד הישראלי, בראשותו של דוד מידן, החל להתגמש לקראת הסכמה על סוגיית שחרור האסירים הפלסטינים, בהם גם אסירים שהינם ערבים ישראלים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully