וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "לא נשקם היחסים עם ישראל ללא התנצלות"

17.8.2011 / 16:48

לאחר סירובו של ראש הממשלה נתניהו לבקשת ארה"ב להתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט, הודיע ראש ממשלת טורקיה ארדואן כי לא יחול שיפור ביחסים בין המדינות ללא התנצלות ופיצוי להרוגים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק)

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר בצהריים (רביעי) כי לא יחול כל שיפור ביחסים בין ישראל למדינתו, עד שירושלים תתנצל על אירועי המשט לעזה ותפצה את משפחות ההרוגים. בשיחה עם כתבים, הוסיף ארדואן כי תנאי נוסף לחידוש היחסים הדיפלומטיים במלואם הוא שישראל תסיר את "המצור מעל הפלסטינים". ארדואן הוסיף כי "מעכשיו, יש לנו מספר אפשרויות לעתיד. משפחות הקורבנות ינקטו בצעדים בנושא זה, וגם אנחנו ננקוט בצעדים".

קודם לכן פורסם כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר בפני ארצות הברית שישראל אינה מוכנה, בשלב זה, להתנצל על הריגת תשעה מנוסעי ספינת המרמרה, ועל עצירתה בכוח בלב ים בשנה שעברה.

למרות בקשתה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, נתניהו אמר כי לפי שעה אין בכוונת ישראל להתנצל, וכי הוא ממתין לפרסום דו"ח ועדת פאלמר החוקרת את אירועי המשט, או לדו"ח של מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בעניין.

עוד על משבר היחסים עם טורקיה:
קלינטון ביקשה התנצלות בפני טורקיה - נתניהו סירב
"נתניהו חזר בו מהסכם פיוס עם טורקיה"
השר יעלון: "הדרישה הטורקית להתנצלות - חצופה"
ברק: "נשקול התנצלות לטורקיה בשל 'בעיות' במרמרה"

לדברי הגורם, בשיחה שקיימו השניים אתמול, ביקשה קלינטון בשנית מראש הממשלה שישראל תתנצל על הפעולות שביצעו חיילי צה"ל על סיפון המרמרה, שכתוצאה מהן נהרגו תשעה בני אדם. על פי ההערכות, דו"ח פאלמר צפוי למתוח ביקורת חריפה על פעולות ישראל במשט, אך יקבע כי הסגר על עזה הוא חוקי, כמו גם ההחלטה לעצור את המשט.

בשבוע שעבר חזר בו נתניהו ממתווה שגובש להסכם פיוס עם טורקיה. ישראל וטורקיה הסכימו לפני כשלושה שבועות, בתיווך אמריקאי, כי ישראל תתנצל על "טעויות טקטיות" שבוצעו במהלך ההשתלטות על הספינה "מאווי מרמרה" במאי 2010 ותעביר כספים לקרן למען הנפגעים בפעולה, בעוד טורקיה תתחייב לא לתבוע את ישראל או את החיילים שנטלו חלק בהשתלטות על הספינה. עם זאת, מלשכת ראש הממשלה נמסר היום בתגובה כי "לא נתקבלה כל החלטה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully