וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר מצרים בישראל: "גרפל נמצא בידיים טובות"

ניר יהב

16.8.2011 / 10:30

השגריר יאסר רידא אמר בראיון מיוחד לוואלה! חדשות, כי הצעיר הישראלי-האמריקאי שעצור במצרים בחשד לריגול יזכה ל"טיפול נורמלי והוגן". על שליט: "נמשיך להשקיע מאמצים למען השלמת העסקה"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק)

"תהיו בטוחים שהצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, העצור במצרים, נמצא בידיים טובות" – כך הבהיר שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, בראיון מיוחד לוואלה! חדשות.

רידא, שהשתתף אתמול בארוחה לרגל שבירת צום הרמדאן בערערה בחסות ח"כ אחמד טיבי, הוסיף וגילה אין כל חדש במגעים לשחרור גרפל: "זה עניין משפטי, לא החלטה פוליטית", אמר. "הוא יזכה לטיפול נורמלי והוגן. אני סומך על מערכת המשפט המצרית".

עוד בנושא:

"'המרגל' אילן גרפל העצור במצרים איים להתאבד"
"המודיעין המצרי עקב אחר אילן גרפל כבר ב-2007"
"יועצו של נתניהו הגיע לקהיר לדון בשחרור גרפל"

יאסר רידא שגריר מצרים בסעודת אפטר – סיום צום הרמאדן בכפר ערערה, אוגוסט 2011. שלומי גבאי
"לא נפסיק להשקיע מאמצים למען השלמת עסקה". רידא, בארוחת שבירת צום הרמדאן, אמש/שלומי גבאי

בהתייחסו למגעים המתנהלים בימים אלו בקהיר לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, אמר השגריר המצרי: "מצרים ממלאת את תפקידה. המגעים מתנהלים, והם לא הופסקו. אין מדובר בהתפתחות חדשה, אך העניין מורכב ואין צורך שנדון באמצעי התקשורת בפרטי המשא ומתן. לא נפסיק להשקיע מאמצים למען השלמת עסקה".

רידא הבהיר עוד כי הסכם השלום בין ישראל למצרים יציב וימשיך להיות יציב: "תהיו בטוחים שההסכם הזה קיים ואנו מחויבים לו, כפי שאנו מחויבים לכל ההסכמים הבינלאומיים שלנו. זו המחויבות שלנו. היו בטוחים בכך, אל תיכנסו לפאניקה. כך מצרים תמיד נוהגת".

בנוסף אמר כי ישראל לא צריכה לדאוג מהאנרכיה בסיני: "אין לישראל ממה לדאוג. אני מבטיח לכם: תהיו סבלניים, מצרים תבצע את תפקידה לשמור על הביטחון והיציבות, לא רק במצרים אלא בכל האזור".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully