וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט קרובה לסיכום? משעל יגיע היום לקהיר

אלעד סלם

16.8.2011 / 4:07

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס יעמוד בראש משלחת רמת דרג שתגיע למצרים במקביל להגעת המשלחת הממונה על עסקת חילופי השבויים. העיתון "אל-חיאת" מדווח כי ישראל התגמשה בסוגיית האסירים

משלחת רמת דרג, בראשותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, תגיע היום (שלישי) לקהיר, במקביל להגעתה של המשלחת מטעם התנועה, האחראית לעסקת חילופי השבויים עם ישראל. העיתון הלונדוני "אל-חיאת" דיווח כי המשלחת מגיעה לסבב שלישי של שיחות במסגרת המשא ומתן הבלתי ישיר עם הצד הישראלי, בראשותו של דוד מידן.

המגעים לשחרור שליט - כותרות אחרונות:
”רמטכ”ל חמאס ומתאם עסקת שליט פותחים במו”מ עקיף”
בכירי חמאס: ”צופים התפתחות חיובית בעסקת שליט”
ביטאון חמאס: שליט מזדהה עם חוטפיו וצם ברמדאן

מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי הצד הישראלי החל להתגמש לקראת הסכמה על סוגיית שחרור האסירים הפלסטינים, בהם גם אסירים שהינם ערבים ישראלים. העיתון דיווח כי מאז החל המשא ומתן ישראל סירבה להתגמש בסוגיית שחרורם של ערביי ישראל. המקורות הוסיפו כי חלה התקדמות גם בסוגיית גירוש האסירים: "הוסכם על הפחתת מספר האסירים שיגורשו מתוך אלה שישוחררו".

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר בעבר ל"אל-חיאת" כי הבעייתיות במשא ומתן נובעת מסוגיית שחרורם של אסירים בעלי תקופות מאסר ארוכות. בכיר חמאס בעזה, אוסמה חמדאן, אמר לעיתון כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו מוכן לשלם את המחיר הנדרש בעבור העסקה והדגיש כי העסקה לעולם לא תסתיים ללא המחיר הנדרש. לדברי חמדאן, המחיר הנדרש הוא מחיר הגיוני ולא גבוה.

אתמול דיווח העיתון כי נפתח בקהיר סבב שני של משא ומתן עקיף בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקת שליט. לפי הדיווח, הצוות הישראלי בראשותו של מידן ישהה באותו בניין שבו ישהה צוות בראשות מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, וינהל עימו מגעים עקיפים באמצעות המתווכים המצרים.

על פי הדיווח, הסבב הראשון נערך בשבוע שעבר לאחר שנציגים מישראל ומחמאס ביקרו במצרים ונפגשו שם עם בכירים שאמונים על תיק שליט. לפי העיתון, ג'עברי ביקר באחרונה בקהיר, שם ניהל "מגעים אינטנסיביים" עם בכירי המודיעין המצרי בנושא עסקה לשחרור החייל החטוף. בנוסף, גם דוד מידן, המתאם החדש למשא ומתן לשחרור שליט, ביקר בקהיר ונפגש עם בכירים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully