וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג כתב טרם מותו: "מאושר בתחרות האופניים"

אריאל נוי

14.8.2011 / 0:04

שני רוכבי האופניים שנדרסו הבוקר על ידי נהג בן 18 הם שלום גרוסמן, ועורך הדין יצחק סימון. הוא היה רוכב מקצועי, שכתב על רשמיו מתחרות בינלאומית: "חוויית חיי ותחושה מדהימה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

שני רוכבי האופניים שנהרגו אתמול (שבת) מפגיעת מכונית ליד נחל שורק הם שלום גרוסמן ועו"ד יצחק סימון. השניים, בשנות ה-60 לחייהם, התגוררו בראשון לציון, והיו חלק מקבוצה גדולה של רוכבי אופניים מקצועיים שנהגו לצאת לרכיבות משותפות. הנהג בן ה-18 שדרס את הקבוצה עוכב לחקירה. נבדק חשד שהוא היה שיכור או תחת השפעת סמים בעת התאונה, או שנרדם על ההגה, לאחר שחזר מבילוי לילי באשדוד ועשה את דרכו לביתו בבית שמש. בית המשפט בראשון לציון האריך את מעצרו בארבעה ימים.


עוד על תאונת האופניים:
נהג חדש פגע ברוכבי אופניים בשפלה, שניים נהרגו
פרשנות: רוכבי האופניים ימשיכו לרכוב בצדי הכביש

תאונת אופניים קטלנית בכביש 3, סמוך לנחל שורק, אוגוסט 2011. שי מכלוף
מותם של השניים נקבע במקום. חבריהם פונו במצב קל-קשה זירת התאונה/שי מכלוף

יצחק סימון החל את דרכו כפרקליט בתחום האזרחי והמקרקעין לפני יותר מ-30 שנה. ב-1982 הוא הקים משרד שותפים בראשון לציון, ועמד בראשו. אהבת חייו האמיתית, כך נראה, הייתה הרכיבה המקצועית. הוא אף השתתף לאחרונה בתחרות הרכיבה "טראנס אלפ 2011". את חוויותיו מהרכיבה בהרי האלפים תיאר בבלוג שכתב, ורק לפני כמה שבועות סיפר בו כי "היום האחרון לטו?ר החל בצורה נפלאה... חלק גדול מכוחותיי עדיין מצוי במותניי".

עוד כתב סימון בבלוג כי הוא נמצא "במצב רוח מרומם". הוא סיפר לקוראיו על התחרות, ושיתף אותם בשלביה הסופיים. "בירידה הארוכה רכבנו בניחותא. הרגשתי שזהו זה, עשיתי את זה. שרתי כל הדרך, וכבר הרצתי תסריטים בראש של נקודת הסיום, והחגיגות עם החבר'ה. איך תיראה חולצת ה'פינישר' עליי, ניסיתי לנחש באיזה צבע היא תהיה". עוד כתב סימון כי התחרות הייתה אחת מחוויות חיי. סיימנו חוויה מדהימה, נופים מרהיבים, קשיים פיזיים שמעצימים את התחושות, חברותא מדהימה. פשוט... פסגות של כאב ואושר".

מחזה נורא

גרוסמן וסימון נפצעו אנושות בתאונה הבוקר, וחמישה מחבריהם נפצעו קל-קשה. צוותים של מגן דוד אדום איתרו אותם שרועים על הכביש כשהם סובלים מחבלות ומפצעים אנושים, וביצעו בהם החייאה. לאחר זמן מה, רופאים נאלצו לקבוע את מותם של השניים. דודי שמיע, פרמדיק של מד"א, אמר כי "קשה לחזות בתאונות מסוג זה. אין ספק שמדובר באירוע מסדר גודל אחר. הנהג הפוגע היה שרוי בהלם".

דני, אחד הרוכבים, סיפר על רגעי האימה הראשונים לאחר פגיעת כלי הרכב בשיירת רוכבי האופניים. "נשמע רעש עצום של רכב מתנגש בקיר ואז הייתה תחושה שכולנו עפים באוויר. זה נראה כמו שדה קרב. לרגע חשבנו שזה בכלל לא קשור אלינו ואז בא גל כמו צונאמי והעיף אותנו באוויר. אתה מסתכל סביבך וכל מי שרכב איתך לפני שניה שוכב בפזורה על הכביש. זה מחזה נורא שקשה לראות אותו ולחוות אותו", אמר בראיון לגל"צ.

בעקבות התאונה, פנה ח"כ זאב בילסקי (קדימה), לשר התחבורה, ישראל כץ, בבקשה כי יקצה כבישים מסויימים לרוכבי אופניים בלבד בשבת בבוקר. "מפגישות שערכתי עם איגוד רוכבי האופניים בישראל, הועלה הרעיון של הקצאת כבישים דלילי תנועה בשבת בבוקר לטובת קבוצות רוכבים. כיום לצערי, לא קיים שום פתרון מתקבל על הדעת לסוגייה. אני מאמין שאם נקצה כבישים בשעות קצובות, אנו ניתן מענה לדרישות הרוכבים ובכך גם לא נסכן את חייהם ותאונות ימנעו", כתב בילסקי.

(עדכון ראשון: 14:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully